La influència de Rembrandt en Picasso
Una exposició titulada Rembrandt en la memòria de Goya i Picasso. Obra gràfica inaugurarà el setembre vinent la nova temporada cultural de la Fundació Carlos de Amberes de Madrid. Posteriorment, s'exhibirà a la Fundació Bancaja a València, en el Rembrandthuis Museum d'Amsterdam i en l'Espai Goya de Saragossa. La mostra analitzarà visualment les distintes formes en què l'art de Rembrandt va servir de font d'inspiració a Francisco de Goya i Pablo Ruiz Picasso. Aquests dos artistes espanyols incorporaren d'una manera subtil les leccions formals i tècniques del mestre holandès. Rembrandt en la memòria de Goya i Picasso s'organitzarà en 37 grups de gravats, dels quals 23 mostraran la relació entre Rembrandt i Goya, i 14 il·lustraran l'associació entre l'holandès i Picasso. El centenar de gravats que compondrà l'exposició procedeix del Rembrandthuis Museum d'Amsterdam, la Biblioteca Nacional, la Calcografia Nacional, la Biblioteca de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando, el Museu Picasso de Barcelona, la Fundació ICO, la Col·lecció Bancaja, la Col·lecció Ibercaja i la Col·lecció Marina Picasso.E.P.
• Personatges
Bousoño i el nou segle d'or de poesia
La poesia espanyola escrita després de la Guerra Civil «té la mateixa categoria que la que es va escriure en el Segle d'Or», manifestà Carlos Bousoño, que aquesta setmana dirigirà a San Lorenzo d'El Escorial un curs titulat Setmana poètica: els poetes poscontemporanis parlen de poesia i llegeixen els seus versos. El curs, codirigit també per la seva dona, Ruth Crespo, planteja temes que són tractats habitualment pels poetes, però no surten al públic com a Poesia i comunicació, que tractarà el mateix Bousoño, La teoria de les generacions, La traductibilitat de la poesia a altres llengües o Per què no figura Lorca entre els poetes que han influït en la poesia postmoderna? EFE.
Novè centenari del Cid
Un centenar de peces i documents, tots ells relacionats amb el Cid, formen part de l'exposició que sobre l'heroi burgalès organitza l'Ajuntament de Burgos per commemorar el novè centenari de la seva mort. La mostrà serà inaugurada el 10 de juliol a l'Arco de Santa María i té un pressupost que supera els 25 milions de pessetes. Segons explicà el comissari de l'exposició, Fernando Sánchez Moreno, museus militars i eclesiàstics i col·leccions públiques i privades han cedit el material necessari. A més de les peces i documents exposats, aquesta iniciativa es complementa amb plafons explicatius per situar el visitant en el context històric, social i geogràfic del segle XI, en el qual va viure el Cid. EFE.
• Patrimoni
Excavacions a Orce
La Junta d'Andalusia i la Universitat de Granada començarà en una setmana el primer pla integral «seriós i multidisciplinar» d'intervencions arqueològiques i paleontològiques a la comarca d'Orce, el cèlebre i polèmic homínid del qual, qüestionat per part de la comunitat científica, quedarà en un segon pla. Dues prospeccions paleomagnètiques superficials i tres programes d'excavacions en sengles jaciments d'Orce componen el pla paleontològic, geològic i arqueològic de la depressió Guadix-Baza 1999-2006, en el qual treballaran des del 12 de juliol una trentena d'experts de les universitats de Granada i de Màlaga, de l'Institut de Paleontologia Humana de Sabadell, del Museu Nacional de Prehistòria de França i de l'Institut Geològic i Miner Nacional. EFE.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.