TW
0

El Breitling Orbiter III, pilotat pel suís Bertrand Piccard i el britànic Brian Jones, va finalitzar ahir amb èxit la primera volta al món en globus sense escales de la història en denou dies, una hora i 49 minuts, segons va anunciar el portaveu de l'expedició des del centre de control de Ginebra.

El globus va sobrevolar a les 10.54 hores el grau 9'27 de longitud oest, sobre Mauritània, i marcà, després de recórrer 42.810 quilòmetres, la fi de la seva volta al món, que va començar dia 1 de març en el castell d'Oex, als Alps suïssos. Aquesta longitud fou el límit a l'oest assolit pel globus poc després del seu enlairament, que més tard els vents ràpids dugueren cap a Orient, Àsia, el Pacífic, Amèrica central, l'Atlàntic i les costes africanes.

La tripulació aterrarà avui a Egipte, però prendran terra davant les piràmides del Caire perquè els vents són massa forts. El cap del projecte, Alan Noble, que va indicar ahir que tot dependria de l'estat de fatiga i de les reserves de carburant, va confirmar que el globus es posaria a Egipte avui matí.

Poc després d'haver franquejat la línia amb la qual va finalitzar la volta al món, el globus sobrevolava Mauritània a una velocitat de 180 quilòmetres per hora. Després va sobrevolar Líbia amb vents més ràpids, de fins a 250 quilòmetres l'hora.