Alemanya tindrà un museu de Picasso
El primer museu dedicat al pintor Pablo Picasso a Alemanya serà inaugurat a mitjan any 2000 a Munster, segons informà ahir la historiadora d'art Dagmar Kroenenberg-Huffer. Prop de 200 litografies de l'artista s'exposaran anualment al museu que s'ubicarà en dos antics edificis del centre de la ciutat. La base del museu estarà integrada per 750 obres, cedides per Gert Huizinga, propietari de diverses impremtes. Segons la historiadora, el museu Picasso de Munster s'enriquirà amb els anys. El dia de la inauguració, que encara no es coneix amb certesa, s'exhibirà la impremta original de Mourlot de París en la qual Picasso imprimí les seves litografies. REUTERS.
Reformes a la Galeria de la Reina
El palau de Buckingham emprendrà enguany obres d'ampliació i reforma per renovar la Galeria de la Reina, santuari de les exposicions públiques de la prestigiosa col·lecció d'art de la corona britànica. Aquests seran els treballs més importants que es realitzin a l'edifici d'ençè que Jordi V decidí reformar la façana el 1913. La galeria tornarà a obrir les portes al públic el 2002 per celebrar el jubileu d'Isabel II. La col·lecció reial reuneix 9.000 peces, entre les quals hi ha obres d'artistes com Leonardo da Vinci, Miquel Àngel, Rafael, Rembrandt, Van Dyck o Rubens. AFP.
• Literarura
Nova edició sobre Hemingway a Polònia
Una edició especial integrada por 15 volums d'obres escollides de l'escriptor nord-americà Ernest Hemingway sortirà ben aviat al mercat polonès per commemorar el centenari del naixement de l'autor. Els tres primers toms apareixeran a les llibreries poloneses pel maig, i seran els títols El sol també surt, Adéu a les armes i Mort en vesprejar. La publicació es farà gradualment i l'edició quedarà tancada el 2000 amb un darrer tom que du per títol Records d'Àfrica i que es publica per primer cop a Polònia. DdB.
• Premis
E. González guanya el Juan Rulfo
L'escriptor peruà Eduardo González Viaña ha estat el guanyador del Concurs Internacional de Contes Juan Rulfo, convocat anualment a París per l'emissora Ràdio França Internacional. «Haver guanyat aquest premi a París no és pura novel·leria, és una cosa seriosa», assegura González Viaña, narrador amb una llarga trajectòria i obra ja consagrada. L'obra premiada és Siete noches en California, que ens relata la vida dels llatinoamericans als Estats Units. E.P.
• Traspàs
Mor el pintor José Ortuño
L'artista José Ortuño, pintor granadí enamorat del paisatge de Las Alpujarras, morí dimecres de manera sobtada en el seu estudi de Cúllar (Granada) als 55 anys. Alumne de l'escola d'Arts i Oficis de Granada, va ser deixeble del professor Prados López i pintà del natural, sobretot a Albaicín, per després endinsar-se en el paisatge d'Alpujarras i, en concret, en el del barranc de Poqueira. A Las Alpujarras hi passava llargues temporades pintant, ja que els seus quadres es venien ràpidament, com s'ha comprovat a les darreres exposicions de Màlaga, Canàries o Madrid. Els quadres d'Ortuño formen part de nombroses col·leccions privades als Estats Units, Aràbia Saudita, Anglaterra, França, el Marroc, Kuwait, el Japó i Espanya. Un dels seus darrers treballs va ser obsequiat als reis d'Espanya per la Mancomunitat de Municipis de Las Alpujarras. EFE.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.