TW
0

Els britànics, a través d'una sèrie d'enquestes, han elegit les heroïnes d'aquest segle, el personatge del mil·lenni i, en l'apartat musical, el millor vídeo. Així, Wiliam Shakespeare va superar Winston Churchill. Més de 45.000 radio oients varen participar en aquesta enquesta i decidiren que el dramaturg i poeta del segle XVI va fer la major contribució a la humanitat en els darrers mil anys. La llista de nominats es va reduir a sis. Entre altres hi havia el primer tipògraf d'Angleterra, William Caxton, o el físic Isaac Newton.

D'altra banda, els britànics consideren que les heroïnes d'aquest segle han estat, en primer lloc, la madre Teresa de Calcuta, pel seu treball a favor dels més pobres a Índia, seguida de la princesa Diana que va obtenir el 17%, mentre que el líder dels drets dels negres a Estats Units durant els anys 60, Martin Luther King va obtenir l'11%. El president sudafricà, Nelson Mandela, aconseguí el 9%.

Dins l'apartat musical, el vídeo de Michael Jackson Thriller va ser elegit com el millor que s'ha fet mai. L'històric vídeo, llançat a 1983, va derrotar Bohemian Rapsody del grup Queen i a Take on Me de A-Ha. Trhiller va marcar la primera vegada que un vídeo d'aquestes característiques fou considerat com «una forma d'art legitima que s'ha vingut copiant de llavors», va dir un portaveu del canal de Televisó VHI que realitzà el sondeig.