La nota més romàntica i càlida a la desfilada col·lectiva dels
dissenyadors que participen a l'Espai Gaudí, que es va veure
dissabte al marc de Moda Barcelona, correspongué al mallorquí Tolo
Crespí, format durant dos anys al taller de Victorio y Lucchino i
que fa prop d'un any que ha creat la seva pròpia marca, nou en
aquest tipus d'esdeveniments.
La seva col·lecció, El Jardí de les Fades, tota de seda i
organdí, defineix un disseny de línies depurades i funcionals que
pretén que la dona es vegi realçada, tot allò en una confecció molt
cuidada.
La seva presència a Barcelona li va servir a Tolo Crespí per
contactar amb representants de la Fira de París de nous creadors
que s'interessaren per la seva feina i el convidaren a acudir al
certamen d'hivern.
La desfilada de dissabte es va moure entre el romanticisme i un
marcat aire heavy.
Peces ambivalents que es transformen en superposicions, propostes
unisex i en general roba funcional va ser la tònica general de la
vintena de col·leccions que es presentaren, en les quals malgrat
l'aversió per les tendències actuals, es notava una certa
coincidència de línies amb els grans creadors consagrats.
La Cantante Calva va posar una de les notes més estridents pels
seus colors i línies; Sílvia Jordà va apostar per grans volúmens en
sedes taronges; IZA, pels ornaments amb xapes d'ampolla, i Elisa
Amann pel punt gris, mentre que Paco Fortea ens traslladà a
l'Orient.
Cristina Alayón va jugar amb els teixits de seda, molt ben
treballats i Teresa Candela amb els superposats, poc abants
d'aparèixer a la passarel·la Míriam Ocariz amb una col·lecció
diferent a base de peces molt estructurades amb dibuixos com
grafits en negre i rosa sobre teixits blancs i neutres.
En una desfilada en solitari, Jorge Aragón s'atreví amb els
colors cirera, taronja i blau enmig dels colors neutres que envaïen
gairebé totes les col·leccions del saló.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.