«No crec que torni a viure una cosa igual». L'afirmació és de
Joan Salas, un dels responsables del cinemes Augusta de les
Avingudes de Palma. A les seves sales, i a les de la resta de la
ciutat, a les de diverses poblacions de Mallorca, a dotzenes
d'espais a la fresca, s'ha viscut aquest estiu el fenomen Titanic.
Les xifres són veritablement espectaculars. Només a Palma anaren a
veure la pel·lícula dos-cents mil espectadors. Sumant els dels
cinemes d'Inca i Pollença, s'arribaren a les 50.000 persones. Un
quart de miló d'espectadors a Mallorca sense comptar la gent que ha
vist la pel·lícula a la fresca, i que, tot apunta, que foren un
parell de milers més. Sense anar més lluny, només el passi del Parc
de la Mar que clausurà els actes d'estiu a Palma, aconseguí reunir
8.500 persones. Fou la pel·lícula més vista de tot l'estiu a Palma.
I el més curiós.Mentre es passava de forma gratuïta al Parc, encara
hi havia espectadors que passaven per veure-la a les sales de
cinema.
Però les xifres no estan carregades de zeros només a Mallorca. A
Eivissa, Titanic fou vista per devers cinquanta-mil persones. La
xifra a Menorca és lleugerament més baixa: quaranta mmil
espectadors.
Davant aquestes xifres d'espectadors no és d'estranyar que les
xifres de recaptació siguin també milionàries. Els cinemes de Palma
que projectaren la pel·lícula aconseguiren cent trenta milions.
«Per donar una idea de la importància d'aquestes xifres només cal
pensar que pel·lícules com Jurassic Park o El rei lleó recaptaren
entre seixanta i setanta milions de pessetes», explica Salas, que
encara afegeix: «La pel·lícula ha duplicat la recaptació d'altres
títols importantíssims i ha més que doblat el nombre
d'espectadors». A tot l'estat, la recaptació superà els 6.600
milions de pessetes. La pel·lícula dels onze Òscars, igual que la
històrica Ben-Hur, ha passat com un huracà.
Titanic ha estat vuit mesos en cartell. De dia 9 de gener fins
al 10 de setembre. I no només a un cinema. «S'han arribat a
projectar quatre còpies a la vegada durant cinc o sis mesos»,
destacà el responsable dels cinemes. I encara donava doblers?.
Encara anava a veure algú la pel·lícula vuit mesos després? «La
darrera setmana encara hi anaren dues-centes o tres-centes
persones. Però ja no era tan rendible. Nosaltres necessitam, per
cobrir, que hi vagin unes mil persones setmanals. I, a més, hi
havia altres pel·lícules que ens anaven empenyent. Necessitàvem les
sales», afirmà.
La Titanicmania, que provocà coes tan grans les primeres
setmanes que els cinemes hagueren d'obrir abans les portes de les
sessions d'horabaixa, no sembla encara acabada del tot. El
màrqueting de Hollywood s'ha tornat a posar en marxa per al
llançament de la pel·lícula en vídeo. Es posarà a la venda el 14
d'octubre. Si, com tantes coses, seguim els aires que bufen pels
Estats Units, pot ser gros. Allà les còpies es varen exhaurir a les
poques hores de posar-se a la venda.
Serà difícil, per no dir impossible, aconseguir
l'espectacularitat de la pel·lícula en pantalla petita. Els
responsables del llançament en vídeo volen destacar, però, que el
format en vídeo fou supervisat en tot moment pel seu director,
James Cameron. «El pas de gran pantalla al vídeo ha suposat
d'alguna forma redirigir la pel·lícula per conservar el mateix
impacte que en el cinema i mantenir viu el poder de cadascuna de
les escenes. Per tant, el format de Titanic en vídeo no suposa cap
pèrdua pel que fa a la qualitat, sinó que s tracta d'un producte
encara més cuidat, en què es perceben molt millor tots els detalls
de la pel·lícula», explicà Cameron. Probablement molts d'aquests
que han vist el film a la pantalla gran, molts dels que l'han
repetida un parell de vegades com era habitual, correran dia 14 per
tenir una de les còpies en vídeo. No serà el mateix, però encara
sentirem parlar durant temps de la tràgica història d'amor entre
Rose DeWitt (Kate Winslet) i Kack Dawson (Leonardo DiCaprio). El
vaixell continuarà navegant...
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.