El servei de tren cap a Palma, col·lapsat de gent que volia assistir a la Colcada dels Reis d'Orient
Aquest dijous els serveis de tren cap a Palma han col·lapsat i no han pogut transportar tota la gent que feia comptes anar a Palma per assistir a la Colcada dels Reis d'Orient.
També a Illes Balears
- Al punt d'informació del Govern de la fira del Dia de les Balears es neguen a atendre una persona i li diuen que parli castellà: «No entiendo el mallorquín»
- Aquelarre espanyolista a un ple municipal: «Que hables en espanyol. Y si hablas en valenciano, que no sea catalán»
- CCOO Illes Balears denuncia l'exclusió dels funcionaris de carrera en l’accés a places docents
- Tomeu Martí respon a les pressions i amenaces de Vox
- Vox pretén que dBalears escrigui al seu dictat
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per fer aquestes feines, NO basta tenir una carrera, s'han de fer estudis i planificar.ho per que els resultats siguin els desitjats. I no crec que ho hagin aconseguit, com molts altres projectes. Se gasten MASSA doblers per fer coses que queden obsoletes en dos dies. Si no ho veus, ni acceptes crítiques, tens un greu problema.
Si. Tú
Tot i amb això, el problema no queda resolt. Algú disponible per fer les feines amb mes solidesa?
Les darreres contractacions de personal i la darrera compra de trens a SFM, es varen fer a la legislatura 2007-2011. La legislatura 2011-2015, es varen suspendre les obres del tren Manacor-Artà, s’acomiadaren més de trenta treballadors, es tornaren a Madrid 400 milions d'euros del Conveni Ferroviari que havia de servir per dur el tren fins Alcúdia, construir unes noves cotxeres i uns nous tallers a l'estació de s'Enllaç. Portem 10 anys observant que SFM funciona amb manca de personal i al límit de les seves capacitats per cobrir torns, posar trens a primera hora del matí i a la nit a partir de les 22:00h. Aquest es el principal problema que arrosseguem a SFM.
L'etern problema: Els ecologistes volem tren per agafar el cotxe el menys possible, mentres que els bufes volen moltes autopistes per poder anar en el seu cotxe per tot. I per aquest estira i arronsa, si s'amplia la xarxa ferroviària i se renoven les instal.lacions i els cotxes, quan se canvia el Govern i entra la dreta, el primer que fan els nous governants, després de pujar-se els seus sous, és desballestar les línies de tren alhora que reduir els vagons i el manteniment, com van fer durant la terrible legislatura de Bauzá. Per aquest motiu, treballar perque Mallorca tengui un bon servei ferroviari, és la mateixa feina que feia na Penélope teixint el seu vel. Tret de que aquesta desfeia el seu treball ella mateixa, mentres que als que construeixen i renoven la ferrovia mallorquina, els que els desfan la feina i tiren al fems el doblers públics invertits, son els seus adversaris politics. I aquest problema no s'arreglarà mai, mentres les autopistes donin més comissions que els trens. Perque no dubteu de que si fos a la inversa, faria moltes dècades que podriem anar de Palma fins a Cala Rajada no en un trenet, si no que tindríem un AVE dels millorets..