Ecologistes demanen sortir de la crisi sense «rescatar el sector turístic agreujant el deute públic»
Ciutat per qui l'Habita i el GOB han reivindicat aquest dilluns una sortida de la crisi sense «rescatar el sector turístic agreujant el deute públic», sinó que demanen «projectar el seu decreixement mitjançant polítiques de benestar que protegeixin les capes socials i laborals més vulnerables i el medi ambient».
Les dues entitats, integrades en la xarxa SET de ciutats del Sud d'Europa davant la Turistització, han subscrit el manifest promogut per la plataforma davant la crisi de la COVID-19 i les seves conseqüències. «En l'actual emergència lligada a la Covid-19 urgeix un canvi de paradigma en nom dels drets socials fonamentals i en suport a la població més vulnerable», han subratllat.
Les dues entitats han reclamat també «revisar urgentment la despesa pública a fi que respongui a les necessitats primàries de la població», com a hospitals, habitatge públic i social, escoles, etc, «en lloc de finançar costoses i nocives infraestructures i grans obres» com a ampliacions de ports i aeroports.
Així mateix, demanen reduir «dràsticament» el nombre de pisos turístics per a «protegir a la població de l'especulació immobiliària», així com adoptar «mesures que impedeixin al circuit financer global depredar territoris, ciutats i barris».
Igualment, advoquen porus implementar mesures que «internalitzin els costos i redistribueixin els beneficis del turisme»; i impulsar polítiques de promoció d'altres sectors productius «que garanteixin llocs de treball dignes i coherents amb el desenvolupament de la cultura i de la recerca ambiental».
Per a les entitats signants, l'emergència ha fet «encara més evidents» les desigualtats, «deixant completament al marge a qui no té casa», i «fins a quin punt la gentrificació i la turistització han minvat i afeblit les xarxes de suport mutu de diversos barris».
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- El temporal deixa imatges espectaculars a Mallorca: caps de fibló a la badia de Palma i calabruixada a Puigpunyent
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Mentrestant es integristes turístics des "Periódico de Ibiza y Formentera" propugnen potenciar sa construcció mentre es turisme a poc a poc es recupera https://www.periodicodeibiza.es/opinion/opinion/2020/04/28/1160625/diversificar-economia.html
Ara és bona hora per repensar el model que volem. Menys turistes de borratxera i més de qualitat! Qui no ho veu així,és que donen mals serveis i necessiten turisme barat perquè si no, no podrien venir.
Ser funcionari no és cap deshonra, ben al contrari, son persones que s'han guanyat el seu lloc de treball més que molts que se consideren empresaris, però viuen allotjats dins la trampa i la presa de pel als clients i als empleats , que més que riquesa per a la societat, creen problemes i pobresa. O que certs elements que se passen tota la seva època de vida activa, enllaçant càrrecs polítics xuclant de la mamella dels pressupostos públics, sense treballar ni tan sols haver se guanyat la cadira. Cuidi el seu vocabulari i respecti, si vol ser respectat.
El que s'hauria de fer, seria exigir al sector del turisme que canvias aquest model de la massificació, per un altre més sostenible.
Estan ben malalts aquesta colla de funcionaris que tenen el sou garantit cada mes.