Aquest divendres l'administrador de l'Hotel Araxa, Enrique Grauches ha escrit una carta al director del Diario de Mallorcaen la qual explicava el seu rebuig cap a la nova campanya sociolingüística del Govern, 'Benvinguts!'.
Concretament, Grauches ha assenyalat: «Jo, per suposat em neg a participar d'aquesta absurditat i convertir-me en vehicle (que rima amb rídicul)». Així, explica que s'ha posat en contacte a través de mail amb el Govern perquè «passin a retirar tot aquest material abans que acabi al fems». En aquest sentit, assenyala que finalment, no s'ha pogut posar en contacte amb l'Executiu ni a través de correu electrònic ni a través de telèfon.
Igualment, ha assegurat que ha fet arribar el seu malestar a la Federació Hotelera (FEHM) per la campanya del Govern que pretén donar a conèixer la realitat lingüística de les Balears als turistes que visiten el territori. L'Administrador de l'hotel assegura que la patronal li ha contestat que ells recomanen no rebre el material.
«A més del que supòs són els tentacles de la Generalitat, a més m'informen que aquesta ‘pamfletada‘ està parcialment finançada amb doblers de l'ecotaxa». Finalment, Grauches s'ha demanat què té a veure l'ecologia amb «aquesta ocurrència de la Conselleria, que a més té la seu curiosament en el Palma Arena».
Hotel Araxa: «Poden passar a retirar tot aquest material abans que acabi al fems»
Segons l’Administrador de l’Hotel, la FEHM ha recomanat als hotelers que no rebin el material de la campanya del Govern
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Es tentacles de sa Generalitat... És a dir, de s'independentisme, des separatisme, des nazisme, des terrorisme, en definitiva. Perquè tot allò que tenga relació amb sa recuperació de sa identitat perduda, a sa identitat robada o a exterminar ja els sona a terrorisme perquè els causa terror
Es hotelers solen ser gent que va a lo fàcil i lo fàcil és tenir es màxim guany amb es mínim esforç, atacar s'agricultura i sa indústria, atacar es medi ambient, atacar sa comunitat catalanoparlant, maltractar ses "kellies", tenir en certs casos altres negocis relacionats amb sa prostitució (maltractar ses dones, en definitiva), ser franquista... tot molt en consonància
Els hotelers accepten totes les llengües del lmón excepte la pròpia de Mallorca. És evident que no és la seva. Estic segur que és que no en saben. Eh que no saben fer la neutra, ni la o oberta, ni les sil·labants sonores? Idò segur que només saben parlar espanyol. Perquè aquests sons també formen part d´alatres llengües com l´anglès. I en presumeixen. Babaus! Se´ls nota d´alluny el seu internacionalisme...0
I encara ens diuen xenòfobs a noltros.
Des de el primer moment vaig pensar que era una campanya inútil. Per explicar que existeix el català no cal fer un fulletó, sinó que vegin que es fa servir al carrer. Ara bé, no entenc aquesta postura dels hotelers en contra del català.
En una ocasió vaig assistir a un acte a aquest hotel. Concretament a l'acte es publicitava clarament el que era una estafa piramidal (era la venda d'aparells telefònics); i sé que en altres ocasions s'hi han organitzat actes d'aquests tipus per a altres campanyes d'aquest estil i no veig que el director hagi tengut cap escrúpol en accpetar. Ho cont perquè ens adonem del tipus de personatge que és.
Basta llegir alguns comentaris dels clients al tripadvisor i sobretot llegir les respostes del director/gerent als clients que es queixen per saber on NO anar mai. El típic i classic negociet on et diuen : entra, deixa la pasta i ves-te´n sense fer renou i no te surtis del guió perque ens emprenyam. Millor, si no parlen catalá, així no ens faran quedar malament. Per cert, algú sabría dir-me si és veritat el que es rumoreja de que els hotelers es queden part de l´ecotaxa?.
Rebuig, menyspreu, odi, mala bava i curtor: d’una mescla com aquesta està fet aquest personatge. Com que hi vaig estar allotjat fa uns mesos, me’n vaig escapat a fer una valoració a tripadvisor...