El conseller d’Educació, Martí March, ha reconegut aquest dimarts les desavantatges dels professionals de l'escola concertada enfront dels de l’escola pública, responent a la pregunta del diputat del Pi Josep Melià, qui recorda que hi ha dues vessants en educació «la xarxa pública i la xarxa concertada que treballa amb fons públics». En aquest sentit ha dit que els professors de la concertada «no són professors de segona».
El Pi demana igualar les condicions dels professors de la concertada i de la pública
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si per construir una carretera, un carrer, ... considerats d'interés públic es pot expropiar un terreny; algú em pot explicar el perquè no fa temps no s'han construït suficients centres educatius públics, o en tot cas, expropiats els necessaris per a donar una educació pública per a tothom? Ens trobam amb una situació que es va crear fa molts anys, quan no tots els alumnes tenien cabuda dins els sistema públic d'ensanyament i poc a poc l'educació s'ha convertit amb un negoci. L'educació hauria de seguir el mateix patró que la sanitat: universal i per a tothom; i si algú la vol privada: que la pagui i lllestos (res a dir); però el problema pens que va més enllà i li podem posar nom: concordat amb l'església.
No sé com funciona ara i si s´han de presentar títols quan se comunica una alta a la Conselleria, però fa una vintena d´anys no tots els professors de la escola concertada, tenien acabada la carrera ni tampoc homologada. I en hi havia que anaven estudiant per "tenir els papers arreglats" i d´altres, que ho deixaven fer. Pot ser que hagi canviat, no ho sé, però aixo que he contat, passava fa gairebé no fa massa temps.
Un mestre de la pública ha hagut de guanyar un concurs-oposició. Ha patit un concurs de trasllats que l'han enviat a altres localitats o altres illes. Un mestre de la concertada ha bastat tenir una tia monja per obtenir els seus privilegis. PI, crec que anau bastant equivocats.
La solució seria que les places de la escola Pública i de la Concertada, s´ocupassin per funcionaris i que se convocassin les vacants del dos tipus d´escola juntes. Si la escola fos pública o privada no tendria relevancia, ja que només seria un destí i tothom seria del mateix cos. També els docents, serien més lliures per a poder denunciar si la escola fa coses poc ortodoxes, sense por a ser acomiadat.
La solució seria que les places de la escola Pública i de la Concertada, s´ocupassin per funcionaris i que se convocassin les vacants del dos tipus d´escola juntes. Si la escola fos pública o privada no tendria relevància, ja que només seria un destí i tothom seria del mateix cos. També els docents, serien més lliures per a poder denunciar si la escola fa coses poc ortodoxes, sense por a ser acomiadat.
Aquest senyor March, no és gens bon conseller d´Educació. Per quin motiu el PSOE va voler aquesta conselleria, i no va deixar que fos la gent MËS els que s´ocupassin del tema educatiu?
Però a l ´hora de contractar el professorat, a la Concertada no se compleixen els requisits marcats per la Llei de Funció Pública per a tots els treballadors públics que son: mèrit, capacitat, igualtat i publicitat. Segurament hi ha gent tant o més bona professional i preparada que els que se contracten, que no han tengut ni tan sols, la oportunitat de saber que hi havia una vacant, com tampoc els contractats han hagut de demostrar els seus coneixements amb un examen i ni molt manco, havent d´estudiar un temari bastant llarg. Tot se fa per amiguisme, d´esquenes de la Conselleria, malgrat els sous surtin dels impostos de la gent, inclosos els dels professors que se queden sense oportunitats.
Senyor o senyora M, a la concertada TAMBÉ hi ha aules de 30 i 35 alumnes de 12 o de 13 o de 14 o de 15 o de 16 anys, especialment a pobles on les places públiques no cobreixe la demanda. Es nota que no n'heu trepitjada una en la vida. Dit això, jo n'he fugit per temps perquè el funcionament em sembla d'autèntica vergonya i m'he sentit absolutament infravalorat allà. Per cert, que algú sigui a una concertada no vol dir que sigui pitjor professional. Com si no hi hagués interins o gent amb oposicions que són un 0 a l'esquerra. Anau errats si el que atacau és als professionals, el que heu d'atacar és el funcionament de les escoles concertades i qui les dirigeix, que sovint tracta ben malament al professorat. Els professionals docents són tan bons i tan dolents com els que es troben a la pública.
He fet feina a Menorca, Eivissa, Andratx, Son Servera, Santa Ponça i Palma, vaig haver de fer una inversio de temps i dobbers important per aprovar oposicions perque no tenia padrins a la concertada, tenim alumnat molt divers i alguns nins que ens arriben "trets" de concertades, si el govern segueix subvencionant ampliacions d'aules a les concertades del redol pot ser que ens tanquin unitats i la meva plaça sigui suprimida. IGUALAR? Si com altres han dit per aqui, pero a tots els efectes!!!
M'oblidava... Perdonau, algú ho havia de dir té raó. Molts de professors de la pública han passat a la concertada. Primer arreglau els porblemes de la pública..., feis fer oposicions als de la concertada, i que tenguin una aula de 30 alumnes de 16 añs conflictius que a casa no tenen res. Això és equiparar...