Imatge del vídeo promocional d'IB3.

TW
11

El novembre de 2011 IB3 començà a emetre les pel·lícules en castellà amb l'excusa de què els caducaven els drets de les pel·lícules en català i que comprar un film a preu d'estrena i esperar a què TV3 la doblàs era perdre doblers. Ara, IB3 aposta per les sèries coproduïdes en castellà i per no esperar a què TV3 la dobli tot, com tenen previst, ja l'ha començada a emetre tot i que el català sigui la llengua vehicular de l'ens públic.

'El Faro' és la nova sèrie que s'emet de dilluns a divendres per IB3 en castellà i que els directius de la cadena han preferit emetre en castellà i no esperar a què Televisió de Catalunya la dobli.

'El Faro' explica una gran història d’amor i superació amb diverses trames d’amor, gelosia, superació i fracassos que transcorren en un polígon empresarial. 'El Faro' és un restaurant propietat de Los Peña, en què discorre la història d’aquesta família que intenta tirar endavant el seu negoci malgrat l’enfrontament que mantenen amb la família Muñoz, propietaris de l’empresa Los Samanes, que vol comprar les seves propietats per construir una carretera.

Fins ara, la televisió pública entre havia produït serials com 'L'Anell', 'Laberint de passions', 'Llàgima de sang', 'Migjorn' o 'Mossèn Capellà'.

A la coproducció de la sèrie hi participen a part d'IB3: Canal Sur Televisión, S.A., Televisió de Catalunya, S.A., Televisión Autonomía Madrid, S.A., Radiotelevisión Valenciana, S.A., Televisión de Galicia, S.A., Euskal Telebista-Televisión Vasca, S.A., Televisión Pública de Canarias, S.A., Televisión Autonómica de Castilla-La Mancha, S.A., Televisión Autonómica de Aragón, S.A. i Televisión del Principado de Asturias, S.A. i Extremadura.