Pep Barrientos, Rafel Fernández, Jaume Alzamora, Toni Pastor y Mateu Puigròs. | Guillem Mas

TW
4

La plataforma pel tren de llevant ha convocat els cinc batles de la comarca de Llevant (Artà, Capdepera, Manacor, Son Servera i Sant Llorenç) a signar un document on expresen el seu desacord amb la resolució que adoptà el 19 d'abril de 2013 el Consell de Govern referent a descartar de forma definitiva la continuació de les obres del projecte ferroviari entre Manacor i Artà, i on manifesten el seu malestar i rebuig amb aquesta decisió política, atès que es consideren menyspreats pel Govern. Segons manifesten, en cap moment no han estat ni consultats ni tampoc informats sobre aquesta decisió que afecta directament els seus municipis i ciutadans.

Al mateix temps han convocat tots els partits polítics de tots els municipis de la comarca a signar el compromís de finalitzar les obres la propera legislatura en cas que governin, i recollir-ho al seu programa electoral. Aquest compromís es ratificarà amb tots els líders autonòmics en un periode de 15 dies.

La convocatòria s'ha fet en el punt d'entrada del tren en el Passeig del Ferrocarril de Manacor, davant una important presència de vianants. A l'acte també hi ha assistit la líder del PSIB-PSOE Francina Armengol.

Evocant les paraules del Conseller de Mobilitat "que qualifica el tren de Llevant com una amollada de coloms, una vegada signats el documents, hem amollat coloms recordant tots aquells que al llarg de 15 anys i 8 marxes per les vies ens han donat i reiterat el seu suport", afirmen els comunicants.

El conseller Company havia convocat per dimarts 28 els batles de la Comarca, però aquests han manifestat que no assisitiran a cap trobada més amb el conseller, perquè segons el seu parer, fins ara els ha menyspreat. Només es reunirien amb el President Bauzá, si aquest els convocàs.

La Plataforma pel tren de Llevant reivindica un pacte de tots els partits per tal de sortir d'una situació que fa "avergonyir els ciutadans". També demanen que d'una vegada per totes es publiquin els comptes dels costos del tren (no de l'explotació) per separat, sense incloure les despeses d'infraestructures. En aquest cas, allò que s'ha licitat, el que s'ha gastat, i el que queda per acabar l'obra.