La plataforma pel tren de llevant ha convocat els cinc batles de la comarca de Llevant (Artà, Capdepera, Manacor, Son Servera i Sant Llorenç) a signar un document on expresen el seu desacord amb la resolució que adoptà el 19 d'abril de 2013 el Consell de Govern referent a descartar de forma definitiva la continuació de les obres del projecte ferroviari entre Manacor i Artà, i on manifesten el seu malestar i rebuig amb aquesta decisió política, atès que es consideren menyspreats pel Govern. Segons manifesten, en cap moment no han estat ni consultats ni tampoc informats sobre aquesta decisió que afecta directament els seus municipis i ciutadans.
Al mateix temps han convocat tots els partits polítics de tots els municipis de la comarca a signar el compromís de finalitzar les obres la propera legislatura en cas que governin, i recollir-ho al seu programa electoral. Aquest compromís es ratificarà amb tots els líders autonòmics en un periode de 15 dies.
La convocatòria s'ha fet en el punt d'entrada del tren en el Passeig del Ferrocarril de Manacor, davant una important presència de vianants. A l'acte també hi ha assistit la líder del PSIB-PSOE Francina Armengol.
Evocant les paraules del Conseller de Mobilitat "que qualifica el tren de Llevant com una amollada de coloms, una vegada signats el documents, hem amollat coloms recordant tots aquells que al llarg de 15 anys i 8 marxes per les vies ens han donat i reiterat el seu suport", afirmen els comunicants.
El conseller Company havia convocat per dimarts 28 els batles de la Comarca, però aquests han manifestat que no assisitiran a cap trobada més amb el conseller, perquè segons el seu parer, fins ara els ha menyspreat. Només es reunirien amb el President Bauzá, si aquest els convocàs.
La Plataforma pel tren de Llevant reivindica un pacte de tots els partits per tal de sortir d'una situació que fa "avergonyir els ciutadans". També demanen que d'una vegada per totes es publiquin els comptes dels costos del tren (no de l'explotació) per separat, sense incloure les despeses d'infraestructures. En aquest cas, allò que s'ha licitat, el que s'ha gastat, i el que queda per acabar l'obra.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No hem d´afluixar amb la reiv indicació del tren de LLevant ni de cap altre dret. L´any que vé, Extremadura tendrá operativa la línea del TVG (AVE), finançada amb els doblers recabdats a Balears.
El bus Palma-Cala rajada costa 11€. És totalment disuasori, no afavoreix el transport públic
si hi hagués hagut, un sol batle del PP a la comarca, la cosa canviaria, però, com no sou dels seus, estau en contra d'ells, castigats sense tren. Valoración:5menosmas Fart de tot Fart de tot Hace un mes Es cierto que los transportes públicos en Mallorca son deficitarios,les gana el coche,pero tambien en la Península existen trenes deficitarios y se mantienen.El tren de Palma hasta Artá podría ser rentable si se bajan las tarifas,a menor coste mas pasajeros,y una cosa muy importante,el turismo.La Mallorca interior no se vende al turismo nada mas que en contados círculos de alto poder adquisitivo,viendo lo bien que venden su cultura y monumentos los Italianos(ahora tambien en la península)creo que deberíamos tomar ejemplo ya que en España y en Mallorca existe muchisima mas cultura y edificios monumentales que en Italia,miren las iglesias de Mallorca,poco a poco se han ido restaurando y lucen,la mayoria,en todo su esplendor ¿porque no crear diferentes circuitos de visitas a las iglesias de los pueblos,combinadas con la artesanía y la gastronomía viajando,entre otros medios en tren? un plan coordinado por el Govern,Consell Insular,cooperativas y asociaciones de payeses,que mantengan todas las parcelas y terrenos limpios,a ser posible cultivados(se puede ceder la explotación de la parcela a otro payes),para crear y mantener un paisaje cuidado al estilo de la Toscana Italiana,esa imagen rural daría rentabilidad al interior de la isla y al tren que,aunque sea un poco deficitario,así lo seria menos.Tomemos ejemplos,una gran parte del turismo que visita España no va a la playa,visita ciudades como Toledo,Segovia,Granada,Salamanca,Madrid,Aranjuez,El Escorial etc,ninguna tiene playas.Pensemos detenidamente que en las Baleares vivimos del turismo,que bajo mi punto de vista,no se explota en toda su medida,y que debemos reclamar las mismas infraestructuras que cualquier ciudadano de la península.Esa infraestructura puesta en servicio,daría mucha vida a los pueblos d'es Llevànt,beneficiando al turismo y a las comarcas por las que pasa el tren.
No els importa ni el nombre d’accidents provocats cada setmana a les nostres carreteres, ni el nombre de morts anuals per l'absència de transport públic. Els treballadors estem obligats a conduir cotxe si volem arribar puntuals a la feina i això és el que demanda el sector del automòbil. El nostre Govern els escolta i sembla que està a les seves ordres. Som la comunitat d'Europa amb més cotxes per habitant i encara ho segueixen fomentant.