Els batles del Llevant es comprometen amb la línia de tren de Manacor-Artà
Pep Barrientos, Rafel Fernández, Jaume Alzamora, Toni Pastor y Mateu Puigròs. | Guillem Mas
Manacor27/05/13 0:00
La plataforma pel tren de llevant ha convocat els cinc batles de la comarca de Llevant (Artà, Capdepera, Manacor, Son Servera i Sant Llorenç) a signar un document on expresen el seu desacord amb la resolució que adoptà el 19 d'abril de 2013 el Consell de Govern referent a descartar de forma definitiva la continuació de les obres del projecte ferroviari entre Manacor i Artà, i on manifesten el seu malestar i rebuig amb aquesta decisió política, atès que es consideren menyspreats pel Govern. Segons manifesten, en cap moment no han estat ni consultats ni tampoc informats sobre aquesta decisió que afecta directament els seus municipis i ciutadans.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No hem d´afluixar amb la reiv indicació del tren de LLevant ni de cap altre dret. L´any que vé, Extremadura tendrá operativa la línea del TVG (AVE), finançada amb els doblers recabdats a Balears.
El bus Palma-Cala rajada costa 11€. És totalment disuasori, no afavoreix el transport públic
si hi hagués hagut, un sol batle del PP a la comarca, la cosa canviaria, però, com no sou dels seus, estau en contra d'ells, castigats sense tren. Valoración:5menosmas Fart de tot Fart de tot Hace un mes Es cierto que los transportes públicos en Mallorca son deficitarios,les gana el coche,pero tambien en la Península existen trenes deficitarios y se mantienen.El tren de Palma hasta Artá podría ser rentable si se bajan las tarifas,a menor coste mas pasajeros,y una cosa muy importante,el turismo.La Mallorca interior no se vende al turismo nada mas que en contados círculos de alto poder adquisitivo,viendo lo bien que venden su cultura y monumentos los Italianos(ahora tambien en la península)creo que deberíamos tomar ejemplo ya que en España y en Mallorca existe muchisima mas cultura y edificios monumentales que en Italia,miren las iglesias de Mallorca,poco a poco se han ido restaurando y lucen,la mayoria,en todo su esplendor ¿porque no crear diferentes circuitos de visitas a las iglesias de los pueblos,combinadas con la artesanía y la gastronomía viajando,entre otros medios en tren? un plan coordinado por el Govern,Consell Insular,cooperativas y asociaciones de payeses,que mantengan todas las parcelas y terrenos limpios,a ser posible cultivados(se puede ceder la explotación de la parcela a otro payes),para crear y mantener un paisaje cuidado al estilo de la Toscana Italiana,esa imagen rural daría rentabilidad al interior de la isla y al tren que,aunque sea un poco deficitario,así lo seria menos.Tomemos ejemplos,una gran parte del turismo que visita España no va a la playa,visita ciudades como Toledo,Segovia,Granada,Salamanca,Madrid,Aranjuez,El Escorial etc,ninguna tiene playas.Pensemos detenidamente que en las Baleares vivimos del turismo,que bajo mi punto de vista,no se explota en toda su medida,y que debemos reclamar las mismas infraestructuras que cualquier ciudadano de la península.Esa infraestructura puesta en servicio,daría mucha vida a los pueblos d'es Llevànt,beneficiando al turismo y a las comarcas por las que pasa el tren.
No els importa ni el nombre d’accidents provocats cada setmana a les nostres carreteres, ni el nombre de morts anuals per l'absència de transport públic. Els treballadors estem obligats a conduir cotxe si volem arribar puntuals a la feina i això és el que demanda el sector del automòbil. El nostre Govern els escolta i sembla que està a les seves ordres. Som la comunitat d'Europa amb més cotxes per habitant i encara ho segueixen fomentant.