Cala Mesquida, la platja de Capdepera és una de les que ha perdut aquest guardó mediambiental. | J.Socies

TW
4

Per Manacor no estan gens contents amb l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC), que enguany no ha atorgat la bandera blava a sis platges de la costa de Llevant perquè no estaven en condicions. Segons José Ramón Sánchez, president de la formació, molts d'indrets han perdut la distinció perquè no poden pagar les analítiques ni mantenir els dos socorristes obligatoris. El responsable de Turisme de l'Ajuntament de Manacor, Joan Gomila, sortí ahir al pas de les declaracions i manifestà que "en cap cas hem perdut les quatre banderes blaves per no poder pagar l'analítica de l'aigua, ja que l'hem feta i el resultat ha estat extraordinari".

Àrea de Medi Ambient

A més a més, Gomila manifesta que aquest tipus d'anàlisi el paga la Conselleria de Medi Ambient i no l'Ajuntament. En una paraula, que segons el delegat de Turisme de Manacor les quatre platges que han perdut la bandera "estan igual o millor que l'any passat quan van rebre aquest reconeixement". Gomila apunta que la problemàtica rau en el requeriment que fa aquesta empresa privada, que per atorgar les banderes vol dos socorristes per platja. I aquí Gomila assegura que "nosaltres no ens podem permetre tenir-ne dos en una platja de 30 metres com la de Porto Cristo o de 200 o 300 metres com Cala Murada i l'Estany d'en Mas". Per tant, aquest ha estat el motiu de la pèrdua de quatre banderes en les platges de Manacor. "L'exigència és il·lògica, ja que obeeix als criteris imposats per l'empresa i nosaltres no hi volem entrar".

Per la premsa

Per altra banda, el responsable de Turisme es va mostrar indignat per haver-se hagut d'assabentar d'aquest fet per la premsa, ja que creu que "primer se n'hauria d'avisar els implicats". A més, afegeix que "cal que aquesta empresa recapaciti sobre les seves exigències perquè ja hi ha ajuntaments que opten per altres sistemes de qualitat com pugui ser l'ISO 14001".

Capdepera

A Capdepera, un altre dels tres municipis que han perdut bandera enguany respecte de l'estiu passat, també estaven "molt sorpresos", i així ho digué la responsable de Medi Ambient de la Sala, Pilar Gasull. Gasull manifestà que desconeixia els motius pels quals s'han perdut les dues banderes a les platges de Son Moll i de Cala Mesquida. Ara bé, deixà ben clar que "nosaltres hem complit tots els requisits que ens han demanat i les analítiques d'aigua ens han sortit bé. Per tant, el que ja hem fet ha estat presentar al·legacions i esperam poder-les recuperar". Alhora, manifestà que aquests indrets arenosos disposen de la certificació ISO 14001 per la seva bona gestió ambiental.