TW
12

El delegat del Govern, Ramon Socías, ha titllat els independentistes que van intentar cremar la bandera espanyola a la Diada de Mallorca de grupuscle "feixista", la intenció del qual és "únicament i exclusivament fer-se una foto cremant una bandera espanyola, que és un delicte tipificat pel Codi Penal." Així s'ha expressat el delegat del Govern en relació amb els fets esdevinguts en la manifestació de la Diada Nacional de Mallorca, organitzada per la Plataforma 31-D, en la qual l'intent de la crema d'una bandera d'Espanya va provocar disturbis entre els manifestants i la Policia Nacional.

Socías ha subratllat la necessitat de desmarcar aquest grup de persones del gruix que va acudir a la manifestació de manera pacífica per commemorar una cita històrica. "Hi ha un 99,9% de persones que gaudiran de la festa i, en canvi, hi ha aquest 0,1% que la" rebentarà. El delegat del Govern ha puntualitzat que aquest grup de persones no va arribar a cremar la bandera, sinó que tan sol "la van socarrimar" i ha postil·lat que no entén perquè defensen que la van cremar, "perquè si ho haguessin arribat a fer seria un delicte", mentre que d'aquesta manera "ha quedat en un intent de delicte".

D'altra banda, ha destacat la rellevància de les agressions que van tenir lloc com a conseqüència de l'intent de crema de la bandera. Durant l'altercat, dos agents van resultar ferits de caràcter lleu i, també, un home gran amb una bretxa al front després de ser colpejat amb una cadira. Socías ha dit que "a la Constitució espanyola cap tot si es fa per les regles que es contemplen. Fins i tot hi caben els que no creuen en la Constitució espanyola". Així, ha afegit que es pot reivindicar el que es vulgui, mentre es faci pacíficament.