Cort farà excepcions en els polígons urbans perquè puguin edificar més
La revisió del sòl industrial, que pretén limitar els usos de serveis en aquestes àrees, podria no afectar Son Castelló, Can Valero i Cals Enagistes. Cal tenir el suport de PP o UM per aprovar la normativa el setembre
Des que Cort va suspendre llicències als polígons fins que va aixecar la moratòria, ara fa un any, se n'han concedides 14 en sòl industrial. | P. ROIG
La revisió de la normativa del sòl industrial, que va implicar la suspensió puntual de llicències d'edificació a les zones M dels polígons industrials de Palma, es durà a aprovació el setembre i inclou modificacions en relació amb la versió original. Ara, l'equip de govern reconsidera la possibilitat de fer excepcions en els tres polígons urbans de Palma (Son Castelló, Can Valero, i Cals Enagistes) per permetre que aquestes tres àrees sí que puguin edificar més. La moratòria per demanar llicències es va aixecar el mes de juliol. Per això, els permisos que es demanin a partir d'ara i fins a l'aprovació del mes de setembre s'acolliran a la llei que s'aprovi en el ple extraordinari. L'equip de govern confia que, durant el temps que queda fins al ple, els diferents grups municipals puguin arribar a un acord. L'Executiu pretén retornar a la normativa de 1998, que el PP modificà el 2004 i que permeté triplicar l'edificabilitat dels polígons i donar-los altres usos aliens a l'inicial.
Aquesta mesura podria no afectar els tres polígons abans esmentats i es posarà en marxa de manera "modular". És a dir, el canvi d'usos pot no afectar determinats sectors en sòl urbà del polígon de Son Castelló, de Can Valero i de Cals Enagistes. En canvi, en sòl urbanitzable sí que tindrà efecte sobre Son Valentí, Llevant, Son Rossinyol, Son Morro i Son Oms. En sòl urbanitzable no programat, afectaria Cals Pastors. El juliol de 2009, quan es va aprovar la moratòria, el departament d'urbanisme va realitzar un estudi en unes 9.000 parcel·les localitzades en els diferents polígons i en aquell any va concedir 14 permisos que s'adaptaven als nous paràmetres.
Ara, l'equip de govern té la intenció de fer dues votacions per separat. Una de relativa als polígons urbanitzables i l'altra, als tres urbans, amb la previsió que la primera sigui aprovada amb el beneplàcit de l'oposició -que en el seu moment es va mostrar contrària a la revisió perquè afectava, precisament, els polígons urbans-. A més, des d'Asima ja es demanà a Cort que reconegui la realitat dels polígons, que durant 40 anys han incrementat un 20% el PIB balear, i advertí que la rigidesa en la limitació dels usos tindrà conseqüències més negatives en els nous.
En canvi, Pimeco va defensar la reducció de l'edificabilitat fins que se'n racionalitzi l'ús. La patronal del comerç va argumentar que els polígons s'han anat convertint en l'alberg de comerços que causen la desertització dels carrers cèntrics. Per aprovar la normativa, cal una majoria qualificada i farà falta el suport d'almanco una de les dues formacions, PP o UM.
També a Illes Balears
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.