L'Ajuntament d'Inca anuncia una retallada dels cursos de català
Les tarifes dels cursos de llengua catalana augmentaran un 50 per cent en el proper any escolar. La capacitat mínima serà de 15 alumnes
El Consistori anuncià ahir una retallada dels cursos de català adherits al Consorci per al Foment de la Llengua Catalana (Cofuc), a causa de la greu crisi que travessa el municipi. La regidora de Cultura i Educació, Maria Payeras, indicà que, "com a conseqüència de la situació econòmica, hi haurà una reducció del nombre de cursos oferts".
Tarifes
Segons explicà Payeras, se suprimiran els cursos de català que hi havia l'any passat i que duraven d'octubre a gener i de febrer a maig, amb un cost de 25 euros cada un. Aquests mòduls seran substituïts per un curs que durarà tot l'any i que tindrà una capacitat mínima per a 15 persones. La tarifa d'aquest taller s'ha incrementat un 50 per cent respecte del 2009 i anirà augmentant segons el títol de català que s'estudiï. És a dir, si es tracta del nivell A, el preu serà de 100 euros; si és el nivell B, 120 euros; finalment, si es tracta del nivell C, seran 150 euros durant tot el curs. Encara que "comprenem que el preu és car", la regidora reafirmà que "l'Ajuntament d'Inca sempre ha apostat molt per la llengua i pel seu aprenentatge". Per aquest motiu, hi haurà altres recursos com "l'Escola Oficial d'Idiomes o el Centre d'Autoaprenentatge per a totes aquelles persones que vulguin estudiar català", explicà Payeras.
Per altra banda, el tinent de batle de la capital del Raiguer, Felip Jerez, volgué "avisar els ciutadans" i asseverà que "l'any passat es feien cinc cursos de llengua catalana i enguany només se'n faran dos" i en culpà l'Executiu balear. Segons el popular,"les qüestions educatives haurien d'estar subvencionades per la Conselleria i, en canvi, el que ens trobam és tot el contari i no rebem ajudes".
També a Illes Balears
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
¿què ens pot estranyar d´aquests desagradables "llepa culs" del de Madrid? -Ell són bon minyons i creuen el que el Papa... TOT I AIXÍ ... "se' ls tallarà el PREPUCIO i un centímetre més" .
Basta ja de manipular des medis. Abans des mitj-dia havia tres paginas, ara a les 16 hores, nomes a ni-ha una. Això es sa llibertat que pregonen es diaris catalanstes com aquest. .
Ha redoblat la GUERRA contra el català!!!! Atenció: ara els espanyols se senten valents i recolzats per els Estats forts i volen donar-nos la "puntillada" final per a assolir ells la assimilació de les Balears a Castella-Andalusia definitivament. Hem d'explicar i denunciar-a tots els organismes internacionals de Drets Humans i Culturals- quina és en realitat la nostra situació de llengua asetjada politicament i juridicament de segona respecte del CASTELLÀ.
Pobre Inca, sembla que que estàs començant el teu procés de decadència, no només cultural, sinó també econòmica, perquè una cosa du a l'altra. Visca la llengua catalana, la nostra, la nostra única llengua oficial i pròpia! L'altra, el castellà, és imposada, forçada, colonitzadora i opressora.
Tornarem als orígens, quan els cursos de català eren semiclandestins (i gratuïts) i els impartien voluntaris que no cobraven.
Uf, si el pp guanya les properes eleccions al Parlament (i al Consell) i es fa amb el Govern en veurem de grosses en el tema lingüístic.
Menos mal que es PP ja comensa a entendre que aixó, es s'unica alternativa que te per tornar a gonya ses properes aleccions. Andavant PP, ja esta bé de vividors.!
No passeu pena que no retallaran els dinars i sopars amb la 3a. edat. Això és el que els dóna vots.
A Inca comanda el PP? Ah! Aixì s'entén........
No em ve de nou. Crec que a poc a poc veurem l'autèntica imatge del pp de la Part Forana.