Deu milions per ampliar l'Hospital de Manacor
El Govern no retalla la inversió prevista per a les obres. Això permetrà que s'aixequi un edifici de més de 6.000 metres quadrats i que se'n reformin 2.800
Els deu milions necessaris per iniciar l'ansiada ampliació de l'Hospital de Manacor ja són en mans del Servei de Salut. Ahir mateix va començar el procés de licitació de les obres i, quan es resolgui, es podran engegar les feines "abans que comencin les festes de Nadal", segons indicà ahir el conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs.
Divendres passat el Consell de Govern aprovà una partida pressupostària de 10.713.443 euros que permetrà finançar les obres, que començaran enguany i duraran poc més de tres anys.
Pla director
El pla director de l'Hospital de Manacor, elaborat per arquitectes i especialistes en col·laboració amb els professionals que treballen en el centre sanitari, té com a objectius esponjar algunes de les àrees sanitàries més saturades de la infraestructura i millorar l'aparcament. Amb tot, l'execució del projecte s'ha organitzat de manera que l'hospital continuï oferint els serveis de sempre mentre es realitzin les obres. A partir del proper mes de desembre i durant gairebé tot l'any 2011 es construirà la nova edificació a la zona sud de l'actual complex hospitalari, un edifici que permetrà ampliar l'actual zona destinada al tractament dels pacients amb càncer, l'hospital de dia de salut mental i també l'àrea de rehabilitació.
Una vegada finalitzada la construcció del nou edifici començarà, al final del 2011, l'ambiciosa reforma, que permetrà ampliar l'àrea d'urgències, els quiròfans, les sales de parts, les consultes i la unitat de cures intensives. "Les obres duraran vint-i-sis mesos i es realitzaran de manera que no causin cap molèstia als usuaris de l'hospital ni als 1.152 professionals que hi fan feina", va sentenciar el conseller Thomàs durant la visita que hi féu ahir.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.