niculai
De Abarca queda aïllat a la presó per evitar represàlies
La jutgessa cita un testimoni que va identificar l'assassí i Ana Niculai l'horabaixa del crim. El pres serà examinat per un equip de metges, psicòlegs i treballadors socials per decidir a quina cel·la el col·loquen
L'assassí confés d'Ana Niculai, Alejandro de Abarca, passa les primeres hores de la seva tornada a la presó aïllat. Per motius de seguretat, la direcció del centre penitenciari manté el criminal sol en una cel·la de la infermeria. La mesura pretén evitar que sigui agredit per altres reclusos. Durant els propers dies, De Abarca serà estudiat per un equip de la presó integrat per metges, psicòlegs, juristes, educadors i treballadors socials, que decidiran on pot quedar de manera definitiva. Durant el període que va ser a la presó per complir la seva condemna, De Abarca va ser un intern modèlic que no va protagonitzar cap mena d'incident. El reclús va abandonar el centre penitenciari l'estiu de l'any passat, en el moment que se li va concedir el tercer grau.
La jutgessa que instrueix la causa, Laura Mestre, va ordenar ahir a la Guàrdia Civil que localitzàs un testimoni que, pel que sembla, també va veure la jove dins l'Audi on estava segrestada. El testimoni va situar l'assassí i la víctima a Palma devers les tres de l'horabaixa, la mateixa hora en què també els va veure una prostituta que ara s'ha convertit en un testimoni protegit. Aquesta persona va ser citada ahir a les deu del matí per la jutgessa als jutjats d'Inca, encara que finalment no hi va comparèixer. El seu testimoni hauria de confirmar el recorregut de Palma a Muro que va fer l'imputat amb la víctima dins el cotxe durant l'horabaixa del dia que es va cometre l'assassinat.
Així mateix, la investigació ha acreditat l'origen de part dels doblers que duia De Abarca aquell dilluns. En el moment que va ser detingut per la Guàrdia Civil, tenia un total de 96 euros. Durant el segrest, el criminal va arribar a manejar una quantitat de doblers superior, atès que en el taller de Lloret on va anar a arreglar el pneumàtic foradat del cotxe va intentar pagar amb un bitllet de 500 euros, que no fou acceptat.
La Guàrdia Civil ha esbrinat que el cap de setmana el detingut havia cobrat doblers per unes feines que havia fet a Felanitx. A aquesta quantitat, s'hi ha de sumar uns cent euros més que duia Ana i que els investigadors creuen que li va robar. De Abarca va gastar els diners al llarg del dia, tant en benzina com en cervesa i droga. De fet, al poblat de Son Banya es va poder gastar fins a 150 euros en heroïna, part de la qual va injectar a Ana Niculai per provocar-li la mort. Un altre aspecte que la investigació cerca aclarir té relació amb la fugida del sospitós que, un pic que fou identificat, va passar cinc dies entre Muro i Lluc. Els agents volen saber si va rebre alguna mena de col·laboració. El seu germà declarà que el va fer fora de casa seva. De Abarca ho confirmà, però durant l'escapda emprà almenys un vehicle, un Ford Fiesta blanc.
També a Illes Balears
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Amb aquesta genteta s'hauria de replantejar això de la "reinserció" i la possibilitat d'instaurar la cadena perpètua
I que totd'una s'oblida de les víctimés i del sofriment dels que l'estimaven. La justicia està podrida! Com els que la imparteixen!
Quina vergonya, tenim una política que protegeix és delinqüents ¡Per això així anem!