TW
0

La Cavalcada dels Reis d’Orient ho capgira avui tot per unes hores. És l’horabaixa més esperat pels petits de cada casa i n’hi ha prou de veure’ls la il·lusió a les cares al pas de les carrosses. Ara bé, els grans hauran de patir un poc: restriccions de trànsit i modificacions dels itineraris habituals del transport públic. Així, entre les 17.00 i les 23.00 hores canviarà l’itinerari habitual de diverses línies de l’EMT a la zona de plaça Reina, Rambla i passeig Mallorca, concretament, l’1 Aeroport-Port, 2 Circumval·lació-Centre històric, 3 Pont d’Inca-Illetes, 7 Son Rapinya, 25 Platja de Palma per autopista, 29 Ronda urbana i 46 Gènova pel Terreno.

A les 18.30 hores, la línia 29 Ronda urbana registrarà un tall de 15 minuts al seu pas pel passeig marítim, perquè puguin desembarcar els Reis Mags, i després el servei serà restablert. Els usuaris tenen a la seva disposició tota la informació al telèfon d’atenció de l’EMT 971 21 44 44 i en les mateixes aturades d’autobús. La Colcada també provocarà restriccions de trànsit i d’estacionament, des de les 14.00 fins a les 22.00 hores, ja que estarà prohibit estacionar a la rambla dels Ducs de Palma, plaça Weyler, plaça Mercat, Unió, Joan Carles I, Born, Antoni Maura, Bisbe Campins, Cerdenya, passeig Mallorca, Jaume III, Conquistador, Victòria, Palau Reial i Santa Eulàlia.

A més, des de les 17.00 hores fins al final de la Cavalcada (22.00 hores), la circulació estarà prohibida a Jaume III, Joan Carles I, Unió, plaça Mercat, Weyler, rambla dels Ducs de Palma, Born, Antoni Maura, passeig Mallorca, Conquistador, Victòria, Palau Reial i Cort. Així mateix, hi haurà restriccions de circulació als carrers que desemboquen en l’itinerari de la Cavalcada, en especial les zones dels carrers Protectora, Santa Creu, Sant Feliu, San Jaume, plaça Hospital, Bonaire, Caputxines i Concepció. Per la seva part, el carrer Constitució estarà tancat al trànsit a partir de les 16.00 hores de manera intermitent.

La Colcada començarà a les 18.30 hores al moll Vell i recorrerà l’avinguda Antoni Maura, el passeig del Born, plaça Joan Carles I, Unió, la Rambla, via Roma, Bisbe Campins, Cerdanya, passeig de Mallorca, Jaume III, passeig del Born i plaça de la Reina. A continuació, una comitiva més senzilla pujarà pel carrer Conquistador, seguirà per Palau Reial fins a arribar a Cort, on els Reis Mags saludaran el públic que estigui situat en la cèntrica plaça de l’Ajuntament. Per acabar la festa, hi haurà xocolata per a tothom a la plaça de Cort.