TW
0

El tret de sortida a la negociació del nou model de finançament autonòmic està donat. Governs central i autonòmicc aprofitaren ahir la reunió del Consell de Política Fiscal i Financera per abordar per primer pic la qüestió. I el conseller d’Hisenda, Carles Manera, en sortí satisfet, tot i que encara no es discutí cap proposta concreta ni es prengué cap acord. Satisfet perquè la negociaciació "va de veres" i perquè tant el Ministeri d’Hisenda com comunitats autònomes de distint color polític —Andalusia, Catalunya, Cantàbria o el País Valencià— reconeixen que l’actual sistema perjudica les Balears.

De fet, segons Manera, abans de la reunió el Govern ha fet una intensa feina per informar la resta de comunitats de quina és la situació de Balears i ara aquestes s’adonen que el posicionament del Govern és "coherent". Tot i l’optimisme, el conseller advertí que no es pot dir sac fins que no és al sac i ben fermat.

Notícies relacionades

Reunió amb el dos de Solbes
El vicepresident econòmic del Govern, Pedro Solbes, avançà als consellers autonòmics que obrirà "de manera imminent" una ronda de reunions bilaterals i multilaterals. De moment, el conseller Manera tindrà avui un contacte ‘informal’ amb el secretari d’Estat d’Hisenda, Carlos Ocaña per avançar en les negociaciacions que acaben de començar.

Solbes no concretà el calendari de negociacions ni quina serà la seva proposta, però recalcà que el nou sistema haurà d’entrar en vigor l’1 de gener de 2009 i que un dels principals objectius serà garantir que tots els ciutadans, independentment d’on visquin, tinguin el mateix accés als serveis públics fonamentals, tot i que ara s’hauran de definir quins són.

Abans de la reunió, la direcció del PSOE reuní el dematí els consellers d’Economia de les vuit comunitats on governen.