La Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Salut lidera el projecte europeu Food Pro-Fit que està finançat amb 1.323.225 euros, l'objectiu d'aquest és formar el sector alimentari per fomentar la tendència dels productors d'aliments cap a una oferta saludable i, en definitiva, prevenir l'obessitat.
Així ho explicà ahir el conseller de Salut, Vicenç Thomas a la Universitat, durant la reunió de treball a la qual també assistí i el vicerector d'investigació de la Universitat de les Illes Balears, Jordi Lalucat. El programa Food ProFit també persegueix animar aquests empresaris a utilitzar una eina de gestió que els permeti controlar i reduir la quantitat de greixos, sal i sucre dels seus productes.
L'acte va tenir lloc al campus, ja que en aquests projecte europeu hi participa l'Escola d'Hoteleria de la UIB. Ambdues institucions són les úniques espanyoles que formen part d'aquesta iniciativa, impulsada per la Direcció General de Salut Pública de la Comissió Europea. Els altres membres del projecte, que es desenvoluparà durant els propers 35 mesos, són la Universitat de Viena, la regió grega de Creta, l'Agència de suport al Desenvolupament Regional d'Eslovàquia, el Ministeri de Salut de Xipre; el Centre Europeu de Negocis de Berlín i l'Institut d'Iniciatives Europees de Polònia.
Amb aquest projecte es pretén millorar la qualitat nutricional del menjar preparat dins l'àmbit local o regional per convertir l'opció saludable en l'alternativa més fàcil per als consumidors. Per aconseguir-ho, s'ha dissenyat una eina d'autoavaluació per a petites i mitjanes empreses, anomenada HANCP (Hazard Analysis and Nutritional Control Points) que els servirà per reformular els seus aliments i menjars preparats.
En concret, el HANCP inclou criteris nutricionals relacionats amb l'obesitat, com són: greixos saturats, àcids trans insaturats, a més de la concentració de sal i sucre en els aliments preparats. El programa contempla el suport a les pimes (indústries, empreses de càtering, hotels, restaurants etc.) ja que la producció i comercialització de productes més sans s'entén com un element clau de l'estratègia.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.