La presentació ahir a la cooperativa agrícola de Sóller de l'Oli
Novell i de la campanya de les tafones solleriques d'oli adscrit a
la denominació d'origen Oli de Mallorca, va ser una festa social
durant la qual es va posar de manifest la necessitat de seguir
potenciant des del Govern el sector primari i molt especialment els
productes del camp i de la mar de més qualitat assegurant una àgil
arribada al consumidor.
Aquestes condicions ja les compleix l'Oli Novell de Sóller
segons pogueren comprovar durant l'acte les autoritats i convidats.
A la presentació de l'Oli Novell hi assisitiren les conselleres de
Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives; i d'Agricultura i
Pesca, Mercè Amer, a més dels batles de Sóller i Fornalutx, Guillem
Bernat, i Joan Albertí. També presidiren la presentació el fill
il·lustre de Sóller, Pere A. Serra; el representant d'El Corte
Inglés, Antoni Sánchez, empresa que oferirà aviat la nova
presentació d'oli novell als seus clients, i el vicepresident del
club de bàsquet Joventut Mariana, a més de totes les jugadores de
l'equip Olis Sóller que enguany apadrinen aquest producte.
El president de la Cooperativa, Jaume Orell, destacà que gràcies
a la posada en marxa de la segona tafona de l'entitat enguany la
molturació ha pogut seguir el mateix ritme de la collita del
producte i permetre l'elaboració diària de tota l'oliva a més de
facilitar l'elaboració individualitzada de les partides aportades
pels petits productors de manera que cada un d'ells ha pogut gaudir
del seu propi oli. Pel que fa a l'Oli Novell destacà que es tracta
d'un producte tradicional "oli no filtrat que conserva la màxima
aroma afruitada i el sabor més pur" que fins ara no es podia
aconseguir fàcilment a les botigues de Balears.
Durant l'acte les conselleres de Comerç i Agricultura
reafirmaren el suport del Govern al sector primari i a aquest tipus
de productes que tenen l'origen i la qualitat com a principals
virtuts. Francesca Vives es referí al producte com a l'«únic» que
mereixia l'esforç com el fet fins ara per facilitar la seva
arribada al consumidor. D'altra banda Mercè Amer assegurà que la
imatge de qualitat s'ha de promocionar, «no només amb l'oli sinó
també amb altres productes com són els cítrics o el peix d'espina
que tot i la seva qualitat no tenen una sortida adient als
mercats». Abans, el fill il·lustre de Sóller Pere A. Serra havia
reclamat accions decidides per la defensa del «gerret» un peix de
consum tradicional que per manca de suport sol ser llançat a la mar
sense arribar al mercat, i a les taronges i llimones de la Vall.
Jaume Orell, responsable de la Cooperativa de Sóller, destacà, de
la seva banda, que la campanya d'oli d'enguany se saldarà amb més
de 1.100 tones d'oli d'oliva molturada.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.