La Cooperativa presenta l'Oli Novell, nou producte alimentari de qualitat

Les conselleres Amer i Vives refermen el suport del Govern al sector primari

Autoritats, responsables de la Cooperativa i convidats en la foto de família.

TW
0

La presentació ahir a la cooperativa agrícola de Sóller de l'Oli Novell i de la campanya de les tafones solleriques d'oli adscrit a la denominació d'origen Oli de Mallorca, va ser una festa social durant la qual es va posar de manifest la necessitat de seguir potenciant des del Govern el sector primari i molt especialment els productes del camp i de la mar de més qualitat assegurant una àgil arribada al consumidor.

Aquestes condicions ja les compleix l'Oli Novell de Sóller segons pogueren comprovar durant l'acte les autoritats i convidats. A la presentació de l'Oli Novell hi assisitiren les conselleres de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives; i d'Agricultura i Pesca, Mercè Amer, a més dels batles de Sóller i Fornalutx, Guillem Bernat, i Joan Albertí. També presidiren la presentació el fill il·lustre de Sóller, Pere A. Serra; el representant d'El Corte Inglés, Antoni Sánchez, empresa que oferirà aviat la nova presentació d'oli novell als seus clients, i el vicepresident del club de bàsquet Joventut Mariana, a més de totes les jugadores de l'equip Olis Sóller que enguany apadrinen aquest producte.

El president de la Cooperativa, Jaume Orell, destacà que gràcies a la posada en marxa de la segona tafona de l'entitat enguany la molturació ha pogut seguir el mateix ritme de la collita del producte i permetre l'elaboració diària de tota l'oliva a més de facilitar l'elaboració individualitzada de les partides aportades pels petits productors de manera que cada un d'ells ha pogut gaudir del seu propi oli. Pel que fa a l'Oli Novell destacà que es tracta d'un producte tradicional "oli no filtrat que conserva la màxima aroma afruitada i el sabor més pur" que fins ara no es podia aconseguir fàcilment a les botigues de Balears.

Durant l'acte les conselleres de Comerç i Agricultura reafirmaren el suport del Govern al sector primari i a aquest tipus de productes que tenen l'origen i la qualitat com a principals virtuts. Francesca Vives es referí al producte com a l'«únic» que mereixia l'esforç com el fet fins ara per facilitar la seva arribada al consumidor. D'altra banda Mercè Amer assegurà que la imatge de qualitat s'ha de promocionar, «no només amb l'oli sinó també amb altres productes com són els cítrics o el peix d'espina que tot i la seva qualitat no tenen una sortida adient als mercats». Abans, el fill il·lustre de Sóller Pere A. Serra havia reclamat accions decidides per la defensa del «gerret» un peix de consum tradicional que per manca de suport sol ser llançat a la mar sense arribar al mercat, i a les taronges i llimones de la Vall. Jaume Orell, responsable de la Cooperativa de Sóller, destacà, de la seva banda, que la campanya d'oli d'enguany se saldarà amb més de 1.100 tones d'oli d'oliva molturada.