Vicens acusa Cabrer d'escurçar un any el termini d'obres per «fer-se una foto»

L'informe final de l'auditoria detecta també greus problemes en els sistemes de seguretat

TW
0

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, es mostrà ahir «indignat» i carregà durament contra els seus antecessors polítics, després de donar a conèixer els resultats finals de l'auditoria sobre les deficiències detectades a la línia de metro de Palma, que suposaran la realització de nombroses actuacions que no en permetran la reobertura fins al proper mes d'abril.

Vicens considerà demostrat que la inauguració de la infraestructura «va ser una autèntica irresponsabilitat», un «desastre» i un «escàndol» perquè, segons les estimacions fetes, a les obres encara els restaven un any de termini "acabaren l'abril passat, un mes abans de les eleccions" per poder estar en condicions òptimes de funcionament i seguretat.

«Fer-se una foto ha costat a tots els ciutadans molts de doblers i maldecaps», manifestà, referint-se als anteriors responsables polítics del PP, «i sobretot em refereixo a l'exconsellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, que han donat com a única excusa que es tracta de quatre goteres i que això s'arreglava en una setmana». Considerà aquestes explicacions «un insult als ciutadans».

Vicens, de la mateixa manera que després ho va fer el director general de Mobilitat, Antoni Verger, apuntà a les possibles pressions polítiques per avançar els terminis d'execució del metro. El conseller justificà això per les modificacions introduïdes al projecte original, «que resultaren un autèntic desastre». Per la seva banda, Verger indicà que «hi ha deficiències que és impossible que els tècnics no detectassin, per la qual cosa ens hem de demanar si es donaren instruccions polítiques».

Pel que fa a l'informe final de l'auditoria, a més dels greus problemes generalitzats de drenatge i d'impermeabilització, també se n'han detectat en els sistemes de seguretat de la línia, com la inexistència de senyals d'evacuació, extintors i mitjans de detecció d'incendis o extracció de fums.

El director general de Mobilitat enumerà un llarg llistat de deficiències. Entre aquestes, en el cas de les que afecten la seguretat també hi ha l'obstaculització de les caixes de secció de la catenària per les andanes d'emergència, la qual cosa n'entorpeix el servei.

Es detectà així mateix que no existia un equip electrogen que cobrís l'alimentació de l'extracció de fums; a més, la ventilació dels transformadors funcionava a la inversa, ja que impulsava l'aire en lloc d'extreure'l.