L'Ajuntament estudia demandar la constructora de la piscina coberta

El recinte és una sauna perquè la cúpula està avariada i no s'obre

TW
0

El sostre retràctil de la piscina coberta, un dels grans atractius d'aquesta instal·lació municipal a l'estiu, no pot obrir-se per una avaria des de principis de juliol. Aquesta situació ha provocat les queixes dels usuaris del recinte, que asseguren que les altes temperatures fan que la instal·lació sigui una autèntica «sauna» especialment al migdia en els dies més calorosos de l'estiu. La calor afecta fins i tot la temperatura de l'aigua i algunes persones amenacen a donar-se de baixa arran d'aquest problema. El restringit horari de la piscina descoberta del poliesportiu Mateu Canyellas fa que la major part dels cursets es duguin a terme en aquesta piscina. El coordinador municipal Rafel Torres va reconèixer ahir que existeixen problemes amb la cúpula que fan que obrir-la produeixi un excés de sorolls i aprofità per recordar que el sostre d'aquesta instal·lació és una de les deficiències que ha detectat l'Ajuntament en aquesta obra i que la constructora ha de reparar.

«La cúpula, l'ascensor i la solera de la piscina petita són tres de les deficiències que hauria d'haver reparat ja la constructora. Ja li hem comunicat i em consta que una persona d'aquesta empresa visità el recinte a principis de juliol i haurien de començar a reparar-lo com més aviat millor», explicà Torres. El coordinador municipal assegurà que la demora d'aquesta empresa ha fet que l'Ajuntament estudiï demandar-la judicialment. «Els hem donat suficient temps per reparar les deficiències i per això els serveis jurídics estan estudiant el tema», afegí. La piscina coberta d'Inca construïda per Quimipress acumula problemes des de la seva obertura. Cal recordar que al febrer de 2006 un informe elaborat per un tècnic a petició de l'Ajuntament d'Inca detectà 25 deficiències atribuïbles a la constructora d'aquesta piscina, que encarí el pressupost d'aquesta obra estrella en un 60 per cent.

Tot i així des de llavors no s'han fet obres al recinte per tal d'instal·lar l'ascensor ni s'han arreglat altres problemes. Curiosament la constructora de la piscina coberta és la mateixa que teòricament ha d'edificar el Casal de Joves, que no es podrà inaugurar a l'octubre ja que les obres estan aturades per problemes amb el projecte executiu.