TW
0

Iscomar ha protagonitzat aquests dies la que podria ser una de les pitjors catàstrofes marítimes naturals de les Balears: el vessament de fuel del seu vaixell Don Pedro, enfonsat dimecres davant les costes eivissenques, ja té conseqüències a l'aigua i a les platges de l'illa, i es tem que també en tindrà en el turisme. Però aquesta no és la primera vegada que la naviliera apareix als mitjans de comunicació per situacions que no afavoreixen la seva imatge. Des que va ser fundada l'any 1979, conflictes laborals, sinistralitat, accidents en terra i a la mar han marcat la seva trajectòria. L'Autoritat Portuària de Balears va arribar a anunciar que no deixaria atracar els vaixells de la companyia als ports illencs si no pagava les taxes que devia a l'entitat. El deute que acumulava ascendia a 5'7 milions d'euros.

Per altra banda, el sindicat CGT interposà denúncies contra Iscomar davant Inspecció de Treball per l'incompliment dels compromisos empresarials en matèria de pagament dels salaris. A més, fa mesos que convoca concentracions per denunciar les condicions en les quals s'ha acomiadat vuit treballadors de l'empresa, de la «manera més barata» asseguren. El seu secretari general, Josep Juárez, recorda que Iscomar ha tingut «molts problemes de sinistralitat laboral». En aquest sentit, cal recordar la mort de dos treballadors entre el 2001 i el 2002 mentre realitzaven tasques de càrrega i descàrrega, a banda de dos més que resultaren ferits en caure'ls una grua fa uns tres anys.

El 2003, un dels vaixells d'Iscomar va perdre prop de 400 bombones de butà a la costa d'Eivissa. Una avaria en fer una maniobra deixà una altra de les naus d'Iscomar encallada al port d'Alcúdia el 2004. Té un vaixell precintat des de fa setmanes per deficiències amb higiene i seguretat. I a principi de juliol el Don Pedro va vessar uns 100 litres d'àcid nítric d'un bidó que transportava al port de Palma.