La Direcció General de Consum imposà en 2006 una sanció de 250.000 euros a una entitat bancària de Balears per incloure en el contracte de préstec hipotecari una clàusula abusiva. Aquest fet provocà les reclamacions d'un important nombre de clients afectats i motivà que el Govern imposàs la sanció més elevada, en matèria de consum, de la història de la Comunitat. Segons explicà la directora general de Consum, Manuela Messeguer, també se sancionà una empresa de construcció a una multa de 210.500 euros per les múltiples deficiències ocasionades en una promoció d'habitatges. Aquests dues importants sancions contribuïren a elevar l'import global de les sancions en matèria de consum, interposades l'any passat, fins als 990.928 euros.
Aquestes dades es desprenen de la Memòria d'Activitat 2006 de Consum, que es presentà ahir per part de la consellera de Consum, Aina Castillo, la directora de Consum, Manuela Messeguer i el cap de servei d'inspecció, Jesús Quartero, amb motiu del dia dels Drets dels Consumidors. Aquest departament registrà 4.841 reclamacions, un 25% més que en 2005, de les quals la majoria, 996, feien referència al transport aeri. Aquest elevat nombre de reclamacions respon al tancament d'Air Madrid, que motivà 588 reclamacions, fet que provocà que el sector de les telecomunicacions passàs al segon lloc amb 580 queixes. Els principals motius que originaren les queixes en el sector aeri foren les pèrdues de maletes, les cancel·lacions, overbooking i retards.
Per altra banda, la construcció amb 443 reclamacions, el lloguer de vehicles (324), aparells informàtics (252) i les entitats finaceres i bancs (227) provocaren un nombre important de reclamacions dels consumidors. Aquestes reclamacions motivaren un total de 349 expedients sancionadors. Per la seva banda, Consum aixecà 2.078 actes d'inspecció, un 40,3% més que en 2005, que afectaren productes d'alimentació, industrials i serveis.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.