El Bloc denuncia la «lentitud, poca qualitat i nul·la eficiència» de l'EMT

La coalició es compromet a fer més competitiu el transport públic

TW
0

El candidat a batle del Bloc per Palma, Eberhard Grosske, i la número dos de la coalició, Nanda Ramon, denunciaren ahir la «lentitud, poca qualitat i nul·la eficiència» del servei que presta l'Empresa Municipal de Transports (EMT). Un estudi elaborat pel Bloc prova que, almanco a tres línies (3,10 i 15), la freqüència real d'espera la majoria de vegades duplica la teòrica. Unes deficiències «contrastades» i que tenen com a conseqüència més directa que «Palma té un transport públic entre tres i quatre vegades més lent que el privat». A la Porta de Sant Antoni, punt d'arribada i de sortida d'algunes de les principals línies de Ciutat, Grosske i Ramon comparegueren davant els mitjans per explicar l'estudi elaborat sobre el comportament de les línies 3 (Pont d'Inca-Cas Català), 10 (Sindicat-Son Cladera) i 15 (Arenal-Plaça de la Reina) de l'EMT. L'esmentat treball demostra la «manca de qualitat i de competitivitat» del transport públic urbà de Palma.

Els representants del Bloc a les properes eleccions municipals de dia 27 de maig es comprometeren públicament a «implementar un transport públic més competititiu com a instrument imprescindible per millorar la qualitat de vida dels ciutadans del municipi». Grosske considerà que «una ciutat com Palma, amb 400.000 habitants i una àrea metropolitana de prop d'un milió, necessita un transport públic en condicions». El candidat a batle pel Bloc argumentà que «cal fer-ho» per tres motius molt concrets, el primer és per evitar caure en el col·lapse circulatori del qual Palma n'està molt a prop, el segon és per servir aquest segment de la població -més del 50%- que no té o no utilitza el carnet de conduir i, per acabar, el tercer dels motius és per raons principalment ecològiques i mediambientals.

Pel seu costat, la número dos de la candidatura de la coalició d'esquerres i nacionalista, Nanda Ramon comentà que «el transport urbà de Palma es troba, malauradament, molt lluny de complir uns paràmetres mínims de qualitat». Davant aquesta situació, els membres del Bloc per Palma es comprometeren a «assegurar el compliment de les freqüències teòricament establertes, millorar el temps d'espera dels usuaris d'aquelles línies (el 80%) que tenen freqüències reals superiors als deu minuts i crear una xarxa de carrils bus suficient i eficaç». L'objectiu és aconseguir que l'EMT ofereixi un servei «ràpid, còmode i competitiu» per al ciutadà, «lluny de les mancances que palesen la majoria de línies».