Preocupació entre els restauradors pels efectes de la llei de l'alcohol

La nova normativa limitarà el consum i també la publicitat del vi

TW
0

Les patronals de restauració de les Illes, Pimem i Caeb, coincideixen a manifestar el seu rebuig a l'avantprojecte de llei de consum d'alcohol en considerar que pot tenir efectes negatius sobre la comercialització del vi i, per tant, afectar el seu sector i tots els que hi estan relacionats.

Aquesta nova normativa de l'àmbit estatal limita la venda, el consum, la publicitat i el patrocini de les begudes alcohòliques, incloses les de graduació inferior a 20 graus, entre d'altres aspectes.

Tots aquells sectors que tenen alguna cosa a veure amb el vi s'han mostrat en desacord que es consideri aquesta beguda en el mateix plànol que aquelles d'alta graduació.

Reaccions
«El vi pres amb mesura té beneficis per a la salut i forma part de les senyes d'identitat de la nostra cultura i territori», diu el president de Pimem Restauració, Joan Cabrera.

Per la seva banda, el vicepresident de la patronal de Restauració de Caeb, Francisco Martínez, està convençut que tindrà conseqüències negatives sobre el sector i veu la nova llei amb preocupació. No veu correctes les limitacions imposades tot i que la publicitat no afecta de manera directa el seu sector.

En aquest sentit, Cabrera recorda que aquesta llei s'afegeix a les del control d'alcoholèmia, que ja han suposat pèrdues per al sector de restauració quant a les xifres de consum.

Una opinió que comparteix des d'una altra perspectiva el sector vinícola en l'àmbit estatal i local, que espera poder negociar amb el Govern central i que la nova llei s'apliqui minimitzant al màxim les conseqüències per al sector.

Tal com assenyala el secretari de l'Associació de Petits Cellers de Mallorca, Àngel Pujol, ara que el sector es troba en un moment de creixement a les Illes. Expressa la seva preocupació i defensa els valors positius del vi entre els quals hi ha el desenvolupament rural. A les Balears en el 2005 es calcula que hi ha 1.295 hectàrees destinades a producció de vins amb denominació d'origen i vins de la terra.