Cort vol definir un 'codi ètic' que reguli el negoci turístic de Ciutat

Unes 73 empreses es comprometen a col·laborar amb el Consistori

TW
0

L'Ajuntament de Palma, a través de la junta rectora de l'Institut Municipal de Turisme (Imtur), té la intenció de definir un «codi ètic» que reguli el negoci turístic de Ciutat. Es tractaria, en definitiva, d'«una guia, d'una eina de treball imprescindible per als nostres col·laboradors que els facilitarà un posicionament de lideratge en el sector», explicà la regidora de Turisme i Relacions Institucionals, Francisca Bennàssar.

Actualment, l'Imtur ha aconseguit que 73 empreses turístiques que operen dins el municipi col·laborin -cadascuna des del seu àmbit d'actuació- amb el consistori en l'impuls del negoci turístic, en general, i en la promoció del turisme de congressos i incentius, en particular.

Alhora, totes aquestes empreses també es troben compromeses en el desenvolupament global del Pla Integral de Qualitat i en la redacció de l'esmentat document operatiu «que estableixi les pràctiques correctes, des d'un punt de vista ètic, d'actuació en un important nombre de situacions en les quals es veuen involucrades les nostres empreses col·laboradores», afegí la responsable municipal.

Un dels objectius del departament que dirigeix Bennàssar és consolidar Palma com a destinació turística i situar-la a llocs destacats dins el panorama del turisme de congressos i incentius, un sector que genera una despesa directa en destinació de 150 euros per persona i dia. A més, la construcció a mitjan termini del palau de congressos, ubicat sobre la façana marítima, durà un «efecte expansiu» al negoci turístic palmesà.

Bennàssar indicà que «estàvem plenament convençuts que el camí a seguir fins a arribar a l'èxit de les nostres propostes passava a mitjan i llarg termini perquè el grup d'empreses col·laboradores fos reconegut, dins i fora de les nostres fronteres, per la qualitat de la seva oferta i per un comportament ètic irreprotxable. Fet que, pensam, ha de servir per garantir-ne el futur».

D'aquesta manera, l'Imtur centra actualment els seus esforços a tancar un conveni amb les 73 empreses col·laboradores que doni pas a la redacció del codi ètic i a la publicació d'una guia de serveis. La responsable municipal de Turisme confia tenir-ho tot enllestit a finals de febrer. Mentrestant, el seu departament intensificarà les campanyes de promoció a les fires turístiques, com la propera de Fitur a Madrid, i altres esdeveniments del sector.