Les denúncies per maltractaments es dispararen a Balears el 2006

Enguany s'han dictat més de tres-centes ordres de protecció

TW
0

T.B. Palma.
Gairebé 4.000 consultes de dones, més de 2.457 denúncies; més de 300 ordres de protecció, tres dones assassinades, 31 en pisos protegits. Són les dades de la violència masclista a les Balears. Segons les dades obtingude, tot indica que el nombre de denúncies per maltractament presentades per dones durant l'any 2006 haurà registrat un increment d'un 13% en relació amb 2005, segons les xifres que acaba de fer públiques l'Institut Balear de la Dona (IBD), i que depassen àmpliament la mitjana estatal, que supera lleugerament el 5%.

Segons les xifres de l'IBD, que recull les seves pròpies estadístiques, les del Ministeri d'Interior i les dades d'un estudi del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), a principi de desembre s'havien presentat 2.357 denúncies a les Balears, mentre que l'any passat eren 2.278. El 2005, el total de denúncies per maltractaments a Espanya va ser de 59.758. El nombre total d'enguany era, en el moment d'elaborar-ne l'estadística, de 57.474. Per percentatges, l'increment ha estat major a les Illes, concretament d'un 13%. El que ressalten des de l'IBD és que hi ha més conscienciació i que es denuncia més. Però la directora de l'IBD, Isabel Llinàs, no oculta un cert neguit, ja que les campanyes de les institucions (locals, autonòmiques i estatals) encara no han posat fi a aquesta xacra.

De fet, el mes d'agost el CGPJ publicà un estudi en què indicava que, en el primer trimestre, Balears registrava un índex de 9 delictes per cada 10.000 habitants, mentre que la mitjana estatal era de 6,4. En tres casos, la violència masclista ha suposat la mort de la dona, la mateixa xifra que el 2005. A l'Estat el total d'assassinades és de 68, vuit més que el 2005. Amb dat ad'ahir, 29 de desembre, les dones assassinades havien estat Marie Margot Sumi, Katharina Glasser i Noura Hichou Lkholti.