El Govern deia el 2003 que soterrar sense electrificar el tren era 'insegur'

Cabrer insistí en aquesta necessitat «imprescindible» abans de decidir-se a fer el projecte

La conselleria no considera ara que sigui «imprescindible» electrificar el tren, només «l'ideal».

TW
0

L'octubre de 2003 el Govern considerava «imprescindible» electrificar tota la xarxa ferroviària abans de poder procedir a soterrar les vies del tren per «qüestions de seguretat». La consellera d'Obres Públiques, Habitatge i Transports, Mabel Cabrer, manifestà públicament el 16 d'octubre de 2003 que «les actuals màquines dièsel no poden funcionar per una línia sota terra per motius de seguretat». En aquell moment, el Govern ja es plantejava el soterrament i es trobava «en conversacions» amb l'Ajuntament de Palma, encara que no estava presentat ni redactat.

Aquesta «obligació» per raons de seguretat, expressada en reiterades ocasions després per la consellera Mabel Cabrer, constrasta amb l'evidència que el ferrocarril ha començat a circular aquesta setmana sota terra mentre que els trens continuen funcionant amb motors de gasoil. Contrasta també amb les explicacions que s'han donat des del departament de Cabrer després de la inauguració dilluns de l'estació soterrada de Jacint Verdaguer, i davant les protestes per la calor, el fum, els renous i l'olor de combustible que provoquen aquests motors dins l'espai tancat.

Ara, es considera que l'electrificació de la línia ferroviària seria «l'ideal» per al funcionament soterrat del tren, encara que no es considera imprescindible, així tampoc pensen que l'acumulació dels gasos suposi cap perill per als usuaris. No obstant això, dijous passat Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), tres dies després de l'acte d'inauguració oficial, anuncià que es procedirà a instal·lar dos ventiladors més a l'estació de Jacint Verdaguer per tal de reduir aquests problemes. Des de la conselleria, a més d'això, es considera que les principals molèsties que han patit els usuaris de l'estació han estat provocades per la pols de les obres que continuen als túnels.