Creuers Barceló, amb seu a Porto Cristo, tengué importants pèrdues en no poder posar en marxa la línia fins a Cala Millor.

TW
0

L'Ajuntament de Son Servera haurà de fer front a una indemnització de 548.000 euros a l'empresa marítima Creuers Barceló, en negar-li la Sala l'ús del pantalà d'atracament d'embarcacions de Cala Millor d'ençà que se sol·licità l'any 1999. Es reconeixen així, com a danys i perjudicis, que Creuers Barceló no pogué fer ús de la seva línia Porto Cristo-Cala Bona-Cala Millor.

La Sala Contencioso-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears ha reconegut el dret de Creuers Barceló a usar el pantalà de Cala Millor i condemna l'Ajuntament de Son Servera a pagar una indemnització per danys i perjudicis a l'empresa; i també es mostra disconforme amb l'ordenament jurídic de la Sala que no permeté l'ús del pantalà a l'empresa.

Els fets es remunten l'any 1995 quan l'Ajuntament sol·licità a Demarcació de Costes poder ocupar uns terrenys del domini públic marítimo-terrestre per fer un pantalà a Cala Millor. El 1998, per ordre ministerial, s'aprova la concessió d'ocupació de béns de domini públic per a les obres.

Aleshores, el 1999, l'empresa Creuers Barceló sol·licita poder utilitzar el pantalà en tenir en ment posar en marxa la línia marítima Porto Cristo-Cala Bona-Cala Millor. Al mateix any, l'Ajuntament li ho denega argumentant que les obres del pantalà les havien fetes les empreses Cruceros Collado i Cruceros Bennàssar. Creuers Barceló recorregué la resolució.

Destaca que un informe emès per l'assessor jurídic de l'Ajuntament posà de manifest que el conveni del pantalà no era exclusiu per a les empreses que en pagaren l'obra. Així i tot, el Consistori seguí negant l'ús del pantalà a l'empresa Barceló.

De la sentència es desprèn que «l'Ajuntament és l'únic concessionari de l'atracament i no pot transmetre en exclusiva els drets i obligacions de la concessió a cap empresa o associació».

El jutge del TSJIB, però, explica que a aquesta situació s'hi arribà per part de l'Ajuntament «per la perversió en l'ús de la figura concessional propiciada per l'Ajuntament, les empreses codemandades i l'Associació d'Empresaris d'Activitats Marítimes de les Balears (APEAM).