TW
0


Túnel de Sóller i Consell de Mallorca s'han compromès a retirar tots els recursos judicials després de l'ampliació de la concessió del pas subterrani per un període de cinc anys i mig. Fomento de Construcciones i Contratas (FCC), accionista de l'empresa que explota el peatge del túnel de Sóller, i l'Administració pública (Govern balear, promotor del projecte) s'havien embolicat en una sèrie de plets judicials que es prolongaven des de l'any 1998, després d'inaugurar-se el túnel.

El túnel de Sóller es va obrir al trànsit deu anys després d'iniciar-se les obres per problemes financers. Fomento es va fer càrrec de les obres, però l'inici de l'explotació va començar amb anys de retard. Aquest va ser l'argument que l'empresa concessionària va esgrimir per presentar un contenciós contra el Govern i exigir indemnitzacions.

El Consell de Mallorca, en fer-se càrrec de les competències en matèria de carreteres, va heretar la condemna judicial que l'obligava, el 2005, a pagar una indemnització de 4,2 milions d'euros que es va elevar fins a 7 si se sumaven les modificacions que es van introduir en el projecte del túnel. La sentència del Tribunal Superior estava recorreguda pel Govern.

Gonzalo Aguiar, director insular de Carreteres, va explicar ahir a aquest diari que en la negociació de l'ampliació de la concessió ambdues parts van acordar retirar els recursos judicials i donar per closes totes les diferències. Ara, amb la proposta d'ampliació de la concessió es continuarà pagant el peatge fins l'any 2021.