TW
0

«Un de cada quatre conductors de les Illes Balears asseguren que no respecten els límits de velocitat a les autopistes». Això és el que se'n deriva d'un estudi que féu públic ahir el RACC (Reial Automòbil Club de Catalunya).

Aquesta entitat asseguradora fa estudis anuals sobre els hàbits que tenen els conductors en posar-se al volant. L'estudi, segons informà el responsable de Seguretat Vial de la companyia, Lluís Puerto, està fet en base a una sèrie d'enquestes realitzades arreu de l'Estat i que analitza els hàbits en la conducció per comunitats autònomes.

Un dels aspectes més importants de l'estudi és la incidència que té la velocitat a l'hora de fer augmentar o minvar el risc en la conducció. Altres xifres són que un 8,4 per cent superen la velocitat permesa quan circulen de nit, un 6,4 per cent reconeix que supera els límits de velocitat a les zones residencials i un 2,9 per cent assegura que efectua accelerades brusques a la sortida dels semàfors. Tot i així aquest dades estan unes poques dècimes per davall de la mitjana estatal. Malgrat les faltes abans esmentades, més d'un 96 per cent d'aquests mateixos enquestats reconeixen que a com més velocitat es va, més augmenta el risc de patir accidents. En aquest mateix sentit, un 85 per cent assegura que són partidaris que s'instal·lin limitadors de velocitat als cotxes per tal de fer minvar els accidents.

Un altre dels aspectes de l'enquesta fa especial esment als coneixements que tenen els xofers sobre el codi de circulació. En aquest darrer cas, el RACC ha conclòs que un 23 per cent dels conductors asseguren que no coneixen el codi de circulació a bastament.

En un altre aspecte, Puerto qualificà de bo l'estat en què es troba la xarxa viària de les Balears. Segons el seu parer els trams de carreteres que el govern ja ha desdoblat es troben en bones condicions. Quant a la resta de vies, considera que no tenen cap diferència en relació a les de la resta de l'Estat.

Com a conclusió el RACC pensa que són necessàries les campanyes i accions específiques per conscienciar els conductors que hi ha una relació directa entre la velocitat i el risc de patir accidents. «En la majoria de casos, els que condueixen pensen que té més risc el fet de fer-ho sota els efectes de l'alcohol» digué Puerto.