L'objectiu de la nova normativa europea de seguretat als ports és aconseguir «blindar» aquestes instal·lacions al mateix nivell que les aeroportuàries. En aquest sentit, els delegats del Govern de Balears, Catalunya i el País Valencià es reuniren aquesta setmana per analitzar les mesures de seguretat establertes fins ara. Des de Delegació s'assegura que el grau de les Illes és «acceptable».
Des del 18 de juliol de l'any passat es prohibí la circulació de persones i de vehicles al dic de l'Oest que no estiguessin relacionats de manera directa amb l'activitat portuària, com a conseqüència de les obres de reparació que es realitzaven a la part interior de l'escullera. Tanmateix, a partir d'ara no es tornarà a obrir al pas, tot i que segons l'Autoritat Portuària es podria estudiar fer un passeig alternatiu. Aquest dic és l'espai habitual on atraquen vaixells militars i creuers.
En l'actualitat i des de juliol de 2005, als ports de l'Arxipèlag es duu un control de les llistes de passatgers i dels seus equipatges. Per altra banda, es revisen les mercaderies amb un escànner mòbil i amb cans, i es fan controls visuals aleatoris de cotxes i camions, segons informen fonts de Delegació de Govern.
Des de l'Autoritat Portuària assenyalen que com els ports han crescut al ritme de les ciutats, les dificultats per separar físicament els accessos sempre han estat majors, a diferència dels aeroports, que són instal·lacions noves. A Balears, els problemes més grans per complir amb les noves mesures s'han donat a Eivissa, perquè el port està integrat dins la ciutat. Per contra, a Palma és on ha estat més fàcil i on es considera que està més delimitat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.