Els joves de l'OCB llancen Jaume Mateu com a candidat a president

Més per l'Obra aposta per un soci desconegut per l'opinió pública

TW
0


La plataforma Més per l'Obra ja té el seu candidat a la presidència de l'Obra Cultural Balear (OCB). L'elegit ha estat Jaume Mateu: un soci desconegut per l'opinió pública, que prové de l'àmbit dels serveis socials i que respon a un dels perfils que cercava el sector més jove de l'entitat.

Mateu, que de moment és l'únic aspirant al «tron» de l'OCB, és funcionari del Consell de Mallorca i actualment treballa per l'Institut de Serveis Socials i Esportius de Mallorca (s'Institut).

El candidat serà el cap de cartell d'un equip que integraran actius com ara Josep Melià Ques, Marc Ordines, Andreu Caballero, Marisa Cerdó, Xisco Vallés i Tomeu Martí.

Tots ells impulsaren l'esmentada plataforma -fa aproximadament un mes- amb la intenció de renovar l'entitat i encetar una línia d'actuació que defugi el presidencialisme que havia imperat en els darrers temps.

Més per l'Obra aplegà en un principi una quarantena de socis que es defineixen com a gent «dinàmica i engrescadora».

Un dels reptes que es varen marcar va ser tornar a l'OCB «el pes que tenia abans» i obrir la porta a una nova etapa en què es visulalitzi el lideratge de l'associació.

El dia de la seva presentació, destacats membres de la plataforma asseguraren que «malgrat els aires de canvi, la nostra proposta vol entroncar amb la història de l'OCB».

A l'hora de descriure el que ha de ser l'entitat, els integrants de Més per l'Obra parlen d'un organisme «més obert als socis i als nous mallorquins, transparent, operatiu, descentralitzat i amb més capacitat de resposta davant les agressions contra la llengua catalana a les Illes Balears».

En aquest sentit, Tomeu Martí recordà la importància de crear «nous espais de participació dels socis i de les delegacions i d'entitats properes que no sempre s'hi han sentit convidades».

Una vegada decidit qui serà candidat a la presidència, la plataforma presentarà el seu programa, amb el qual pretén convèncer la majoria dels socis.