El responsable d'emisió de l'Associació d'Agències de Viatge de les Balears -Aviba-, Carlos Almoguera, afirmà ahir que aquest ha estat un any «atípic» en qüestió de meteorologia en zones del Carib, i que les vendes de viatges cap a algun d'aquests països se n'han vist afectades.
Tot i la manca de xifres concretes, Almoguera estimà que enguany no s'ha registrat la mateixa demanda que altres vegades. «Han estat molts d'esdeveniments d'aquesta classe en poc temps, cosa que ha provocat que en la temporada de venda més forta no s'hagi arribat al volum de contractació d'altres anys», assenyalà.
Tot i així, el representant assegurà que les infraestrutures d'aquest països estan preparades per garantir la seguretat dels turistes davant les fortes inclemències del temps, ja que hi estan acostumats.
Per ara, Aviba no té constància que l'huracà Wilma, el darrer dels registrats i que ha afectat sobretot la zona de la ribera Maia, hagi portat els clients a cancel·lar les reserves per a les properes setmanes. «Rebem moltes telefonades per demanar-ne informació, mentre esperam per veure com evolucionarà la situació», afirmà.
En relació amb els efectes que aquestes catàstrofes naturals tenen sobre el negoci de les agències, fa uns dies l'associació catalana que agrupa aquest sector demanà més informació meteorològica a les autoritats americanes. El motiu de tal reclamació és que són les agències que han d'assumir les indemnitzacions per cancel·lació de paquets vacacionals, hotels i trasllats, ja que la Llei n'exonera els proveeïdors i els touroperadors.
Almoguera informà que aquells clients que ara vulguin anul·lar els seus viatges, ho poden fer sense càrrec. Quant a la reacció dels turistes que es troben als països afectats, «és de lògica impotència», asseverà, però no suposa problemes per a les agències balears.
En el cas de la situació que es viu ara a Cancún, o de les viscudes en altres moments durant aquesta temporada, els touroperadors sí que se'n veuen més afectats. En primer lloc, i com ha informat la majoria en comunicats aquesta mateixa setmana, es cancel·len els seus vols. L'atenció dels clients a les zones afectades, per part del seu personal, es triplica.
Entre les alternatives possibles i sempre que sigui factible, s'opta per la desviació cap a altres destinacions. És el cas del grup Piñero, que ha noliejat avions per traslladar una part dels seus turistes a la zona de Punta Cana, a la República Dominicana.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.