TW
0

Un total de 6.150 estrangers dels 21.308 beneficiats pel procés de regularització tancat el passat 7 de maig encara no havien rebut el permís de treball el 4 de juliol. Així ho recull el Ministeri de Treball i Afers Socials en el seu darrer informe sobre el balanç del procés de normalització de treballadors estrangers elaborat aquest mes.

En concret, el document assenyala que a les Balears, en data 4 de juliol del 2005, és a dir, dos mesos després que es tancàs el procés de regularització i en plena temporada alta, tan sols hi havia 15.158 ciutadans estrangers que havien rebut l'autorització per fer feina i s'havien pogut donar d'alta en la Seguretat Social.

Mentrestant, la resta, aproximadament 6.150 persones, tot i que compleixen amb els requisits per obtenir el permís de treball, encara no podien fer feina legalment, és a dir, amb contracte i cobertura de la Seguretat Social.

Tot i això, Balears era el passat 4 de juliol, d'entre totes les comunitats autònomes on el procés ha estat «conflictiu», la que més ha agilitat els permisos de treball als estrangers beneficiats del procés de regularització.

De fet, a Catalunya, el País Valencià, Múrcia, Andalusia, Ceuta, Melilla, Madrid i Canàries, la proporció d'estrangers que ja han rebut l'autorització per fer feina i s'han donat d'alta a la Seguretat Social és molt menor que a les Balears.

No passa el mateix a altres comunitats autònomes que no estan registrant una allau significativa d'immigrants ni que tampoc no varen rebre un gran nombre de sol·licituds de permisos de treball. De fet, a la major part de les comunitats autònomes de la costa cantàbrica, Extremadura, les dues Castelles, l'Aragó, Navarra i la Rioja la proporció d'estrangers que han rebut el permís de treball és major i el procés està pràcticament tancat.

Pel que fa als immigrants que el 4 de juliol ja havien rebut els papers a les Illes Balears, 8.292 eren homes i 6.886 dones. En aquest sentit, la nostra Comunitat Autònoma és un dels territoris on més compensada està la diferència entre homes i dones que han rebut la pertinent autorització per poder fer feina.

Conseqüències
A pesar que Balears sigui una de les comunitats autònomes que més agilitat està demostrant en la concessió d'autoritzacions del procés de regularització, els secretaris generals dels sindicats CGT i USO, Pep Juárez i Rafa Pons, denuncien que la situació dels que encara no han rebut els papers és desesperant, ja que estan forçats a fer feina sense contractes ni protecció de la Seguretat Social. Igualment, recorden que altres no es pogueren regularitzar.