Els magrebins de Balears se senten desprotegits dels atacs neonazis

La Policia assegura que si ha desatès qualcú ho fa «sense discriminar»

TW
0

L'Associació d'Immigrants Marroquins de les Balears Al Maghreb va denunciar ahir l'actitud que varen tenir les Forces de Seguretat de l'Estat després que una vintena d'individus atacassin dos ciutadans originaris del nord d'Àfrica el dia 21.

L'entitat, encapçalada per Mustafà Boul'Harak, va denunciar que la Policia Nacional «no es va molestar a avisar qualque patrulla per identificar la banda de criminals» que feriren greument un dels marroquins. En aquest sentit, segons l'organització de ciutadans marroquins «l'acció d'aquestes bèsties humanes i l'actitud mantinguda pel Cos de Seguretat són amenaçadores a la convivència i a la seguretat del nostre col·lectiu».

Precisament, per aquets motiu l'associació ha exigit a la Delegació del Govern que obri una investigació seriosa sobre el cas. El fet també va ser condemnat ahir per Comissions Obreres (CCOO). El Centre d'Informació a Treballadors Estrangers (CITE) va considerar que «actes com aquests constitueixen un greu atemptat contra els drets ciutadans dels immigrants que viuen i fan feina a la nostra comunitat». En aquest sentit, el sindicat afegeix que «aquest tipus de conductes exigeixen una contundent acció per part de les autoritats polítiques i policíaques».

Per la seva part, des del secretariat de CGT-Balears, encapçalat per Pep Juárez, també va apuntar a la «presumpta passivitat de la Policia Nacional», per la qual cosa també va exigir «la depuració de responsabilitats per presumpta negligència o complicitat de les forces que s'haurien d'ocupar de l'ordre públic i de la seguretat dels ciutadans».

Des de la Policia, el cap superior a Balears, Elicio Amez, va assegurar que estan investigant si es va desatendre una petició d'auxili quan una de les víctimes va telefonar pel mòbil a les forces de seguretat. En tot cas, Amez assegura que «pot succeir que no atenguem correctament qualcú, que no ho crec, però no discriminam ningú ni per color, ni per raça, ni per res. Tots els ciutadans són iguals per nosaltres». De qualsevol manera, dimarts 28 de juny a les 20.00 hores els immigrants i sindicats han convocat una concentració davant la Delegació del Govern.