Les obres dels dos darrers projectes que restaven per començar en la reforma total que du a terme la Conselleria d'Obres Públiques del Govern en l'entorn de l'estació del tren d'Inca s'iniciaren ahir.
D'aquesta manera, abans que acabi l'any estarà llest el soterrament del pas a nivell de Crist Rei, que ara separa aquesta barriada de la resta de la ciutat. La solució per salvar les vies del tren consistirà en la construcció d'un túnel per a vehicles en els dos sentits de circulació que desembocarà a l'avinguda de les Germanies i al carrer de Francesc Borja Moll. Així mateix, s'habilitarà un pas per a vianants.
Durant la presentació de les obres realitzada ahir, en presència de la consellera Mabel Cabrer i del batle Pere Rotger, s'explicà que per al túnel s'utilitzarà el mateix sistema que per al soterrament de les vies del tren a Palma, instal·lant pantalles de pilons i murs de formigó que permetran excavar el terreny sense haver d'interrompre el trànsit de vehicles ni el ferroviari durant les obres.
Aquest projecte té un pressupost d'1.987.568 euros, serà executat per l'empresa Comsa i el termini previst per acabar-lo és de vuit mesos.
Un altre pla important que es començà a materilitzar ahir és l'habilitació d'un aparcament subterrani per a 187 vehicles a la plaça d'Antoni Mateu, devora l'estació del ferrocarril i dels autobusos. Aquesta actuació, que preveu mantenir l'actual ús públic a la superfície de la plaça, té un cost de 2.895.000 euros i un termini d'onze mesos. Les empreses adjudicatàries són Obras y Promociones Comas i Pavimentos y Hormigones Carreras.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.