TW
0

Demostracions i exposicions de diferents races autòctones de cans, una amollada de coloms missatgers, vol de falcons i demostracions amb diverses modalitats de caça organitzades amb motiu de la V Diada del Caçador aconseguir atreure l'atenció de devers 45.000 persones que ahir es desplaçaren a Alcúdia. Les dades foren facilitades per la Policia Local d'Alcúdia a les dotze del migdia.

El Consell Insular de Mallorca, l'Ajuntament d'Alcúdia i la Societat de Caçadors del municipi es bolcaren en l'organització d'aquesta mostra dedicada als caçadors perquè fos tot un èxit. Així, hi acudiren la presidenta del Consell Insular de Mallorca, Maria Antònia Munar; el vicepresident del Consell, Miquel Nadal; el conseller de Medi Ambient, Miquel Àngel Borràs; i el batle d'Alcúdia, Miquel Ferrer, entre altres. La comitiva efectuà un recorregut pels diferents punts d'interès.

Durant el trajecte, Maria Antònia Munar comentà: «Crec que el Consell ha estat la primera i única entitat que ha reconegut la figura del caçador». La jornada d'ahir permeté als milers de visitants que acudiren a Alcúdia conèixer la relació del caçador amb el món rural, ja que es tracta d'un gestor mediambiental. Així mateix, pogueren contemplar de prop alguns oficis tradicionals. En aquesta ocasió, es preparà una petita rèplica d'una zona humida, per la proximitat del municipi amb el parc natural de s'Albufera.

Una de les demostracions que més captà l'atenció dels visitants fou l'organitzada per la Guàrdia Civil, amb cans ensinistrats que detecten drogues i explosius. A més, els assistents pogueren conèixer de prop diferents modalitats cinegètiques, algunes de les quals són poc conegudes com és el cas de la caça amb arc, encara minoritària.

Les autoritats també contemplaren amb gran interès el vol d'un falcó que demostrà les seves aptituds. Així, Antoni Martorell, membre de l'Associació de Falconeria de les Balears, comentava que «aquesta especialitat ja es practicava a Mallorca durant l'Edat Mitjana i, a més, afavoria l'existència d'un comerça prou actiu a l'Illa». En qualsevol cas, comentà que «amb l'arribada de les armes de foc, aquesta modalitat va desaparèixer i ens els anys 70 va renéixer».

Tampoc no faltà a la jornada d'ahir a Alcúdia la participació dels glosadors, que animaren el públic present amb les seves gloses de picat. A més, es parlà d'algunes arts tradicionals de caça, prohibides en l'actualitat, i s'oferí una mostra d'artesania de l'Illa.