La saturació de Son Dureta pel grip obliga a suspendre intervencions

Entre ahir i avui s'han cancel·lat 17 operacions al centre hospitalari

TW
0

L'augment de la taxa de grip i el descens de les temperatures, que afecta la gent gran amb malalties respiratòries, han provocat que a l'hospital universitari de Son Dureta s'hagin començat a ajornar intervencions quirúrgiques. Concretament ahir es varen suspendre 5 operacions de les 83 programades i avui està previst que no se'n realitzin 12 de les 86 que s'havien de dur a terme als quiròfans de Son Dureta.

La direcció del centre hospitalari ha pres aquesta decisió per tal de tenir una major fluïdesa a l'hora de pujar dels malalts a planta i evitar la saturació. L'ocupació mitjana dels hospitals públics de Balears era en data d'ahir d'un 92%, encara que l'hospital de referència de Son Dureta estava a un 97 per cent d'ocupació.

Per la seva part, el sindicat UGT reiterà en un comunicat la necessitat d'accelerar la posada en marxa de tot l'hospital de Son Llàtzer amb la dotació de llits proposada en el Pla d'obertura del centre: un total de 564.

El sindicat denuncia «la insuficient previsió per part de les autoritats sanitàries per pal·liar la incidència de la massiva pressió assistencial que estan patint en l'actualitzat. Ara als hospitals de Son Dureta, Manacor i Son Llàtzer estan vivint moments molt complicats a causa de l'augment de la pressió assistencial».

En el comunicat asseguren que a Son Dureta «el servei d'urgències està totalment col·lapsat, amb pacients a l'espera d'assignació de llits en condicions precàries, com als passadissos de raigs x o en el d'urgències traumatològiques. A més, el personal està totalment desbordat per la quantitat de malalts que tenen assignats i per la impossibilitat d'oferir una assistència sanitària de qualitat».

Finalment denuncien que «aproximadament 55 malalts esperen llits per ingressar en planta, estan repartits per passadissos d'urgències i per la sala d'ascensors. Per tot això s'han habilitat 10 llits a la planta 1B, que fins ara era tancada, com a reforç d'urgències, encara que tan sols se'ls ha assignat una infermera i un auxiliar d'infermeria per torn, però no hi ha cap facultatiu».