Fúria de rebaixes

L'alta afluència de públic caracteritzà el primer dia de campanya d'hivern

La coincidència de l'inici de les rebaixes d'hivern amb el pont dels Reis afavorí l'afluència de gent.

TW
0

Grans i petits comerços de les Balears estigueren d'acord a destacar que la coincidència del pont dels Reis afavorí notablement l'inici de les rebaixes d'hivern. Una nova campanya que es caracteritzà en el seu primer dia per la gran afluència de públic i uns descomptes molt més agressius que en anys anteriors. Per avui dissabte també s'espera una bona resposta.

La realitat desbordà les previsions de la majoria d'establiments, on en alguns moments s'arribaren a formar coes a les caixes de més d'una hora i mitja. En general, el client valorà positivament les rebaixes de fins a un 50% que aplicaren alguns comerços com a incentiu pel consum.

El centre de Palma despertà amb tranquil·litat el primer dia de rebaixes. Res no feia sospitar que al voltant de les nou i mitja del matí un centenar de persones s'acaramullerien a les portes d'El Corte Ingés de les Avingudes per participar a la «tradicional cursa» de rebaixes. El responsable de comunicació d'aquest gran magatzem, Josep Maria Ramis, assenyalà que «els articles de confecció i moda, a més del parament de la llar, han centrat l'atenció del consumidor».

Devers migdia, el centre de Ciutat era una autèntica olla de grills. Els carrers de Jaume III, Sant Miquel i el Sindicat eren plens a rebentar. «Ara només falta que hi hagi doblers i la gent compri», exclamà Àngel Pujol, secretari tècnic de la patronal Pimeco. En general, les expectatives eren bones ahir. «Esperam poder vendre l'estoc de roba d'hivern que no venguérem durant la tardor. La climatologia ens va fer la punyeta».

El comerç balear espera vendre articles per valor de 150 euros per persona i assolir una xifra global de negoci d'entre 45 i 50 milions d'euros durant els dos mesos de rebaixes. En aquest sentit, convé destacar que la patronal Afedeco ha recomanat als seus associats aplicar descomptes de fins al 40% des del primer dia per poder desfer-se dels excedents de tèxtil, confecció, moda, calçat i complements són l'objectiu prioritari dels empresaris. Tanmateix, emperò, la majoria de patronals es negaren a fer una valoració de l'evolució de les vendes, «sempre tenim la sensació d'incertesa al començament, qual al final tot acaba anant bé», manifestà el portaveu de les grans superfícies (Anged), Bartomeu Sitjar. Tot i això, durant la campanya de Nadal les vendes ha estat per davall dels objectius i no ha assolit el 5% d'increment.