El GOB critica per «desmesurat» el projecte de desdoblament a la UIB

TW
0

El Grup d'Ornitologia Balear i Defensa de la Naturalesa (GOB) criticà ahir el projecte de desdoblament de la carretera a la Universitat, que considerà «desmesurat» tant pel seu consum de territori com pel seu impacte paisatgístic i social. A través d'un comunicat, l'entitat ecologista lamentà que aquest projecte «només aprofiti el 45 per cent de la carretera actual» i consisteixi en tres quilòmetres d'una autovia fins arribar al campus universitari i el Parc BIT i tres més de condicionament de la carretera que arriba fins a s'Esgleieta.

En total, assegura l'associació, l'obra acabarà ocupant 183.130 metres quadrats i comportarà un cost econòmic de 16 milions d'euros que considera «desmesurat», sobretot si es té en compte l'anunci fet pel Govern de construir un metro que arribarà fins a la UIB. El GOB sol·licita que, en lloc d'una obra d'aquest tipus, el Govern complementi el metro amb la gratuïtat i la millora del transport públic i una reforma de la carretera fins a la UIB i l'ordenació de l'aparcament del campus.

El Govern balear ha iniciat ja -ho va fer dijous- les obres d'aquesta carretera, que s'inclou al Conveni de Carreteres, es basa en un projecte heredat del pacte, i trigarà un any i mig a executar-se. L'actuació, que no inclou una connexió amb el segon cinturó però sí un carril bici des de Palma, suposarà l'expropiació de quasi bé 19 hectàrees de terreny, que inclouen tres edificacions, una de les quals és un habitatge habitual.