El judici contra Domingo Pozo es va fer fa dues setmanes amb Tribunal del Jurat.

TW
0

L'Audiència Provincial de Palma ha condemnat a 39 anys de presó Domingo Pozo, l'home que el passat 1 de gener matà amb una escopeta de caça la seva excompanya sentimental, Pilar Crevillent, i que intentà assassinar dos dels fills d'aquesta.

Per aquest motiu, la sentència inclou el pagament d'una indemnització de 67.500 euros per a José, un dels fills de Crevillent, que patí greus ferides als intestins, i 10.500 euros per a l'altre fill, Jaime, que ha vist reduïda la mobilitat en el seu braç esquerre després de rebre un tret a l'espatlla. La sentència també ha estat fidel a la quantia de la indemnització civil que en el seu dia exigí el fiscal per als hereus de la morta, i que ha estat fixada en 120.000 euros. Els dos fills barons de la dona s'abalançaren sobre Pozo i, després d'un forcejament i en no poder reduir-lo, l'acusat començà a disparar. Dos dels cinc cartutxos que contenia l'escopeta feriren Pilar Crevillent a la zona lumbar i li causaren la mort en l'acte, mentre que els altres tres cartutxos assoliren els dos fills de la víctima, Jaime i José, que quedaren estesos al terra mentre Pozo fugia del domicili de Crevillent.

El jutge ha dictat una pena de 17 anys i mig de presó pel delicte d'assassinat de Crevillent i dues penes de 10 anys i nou mesos per cada una de les temptatives d'assassinat comeses sobre Jaime i José, els dos fills barons de Crevillent, que patiren greus ferides per les quals hagueren d'estar internats a l'hospital de Son Dureta durant diversos mesos i que els han ocasionat greus seqüeles.

El jutge, tal com ja va fer el Tribunal del Jurat en el seu veredicte fa diverses setmanes, considera que Pozo acudí al domicili de la víctima després d'haver begut «5 o 6 cerveses» que no li van causar cap tipus d'alienació mental i carregà la seva escopeta amb cinc cartutxos amb la intenció de «venjar»-se de la dona, amb la qui havia mantingut una relació sentimental durant tres anys, fins el desembre de 2003.

Després de la ruptura, Pozo començà a seguir-la tant a la seva feina a Son Dureta, on estava d'encarregada de neteja, com al seu domicili de s'Arenal. Pozo assegurava que la victima li era infidel. La sentència també indica que el condemnat obrí la porta del domicili amb les claus que havia sostret a la filla menor, Pilar, i que entrà al saló proferint amenaces de mort alhora que apuntava amb l'arma carregada a tots els presents.

El veredicte del jutge de l'Audiència Provincial que condemna a 39 anys l'acusat també inclou una pena de quatre caps de setmana d'arrest per una falta de lesions sobre Pilar, la filla de 16 anys de Crevillent, a la qui propinà una bufetada per impedir-li que pogués accedir al telèfon i cridar la Guàrdia Civil quan veié l'home que entrava amb l'escopeta carregada al domicili familiar.