J. TORRES. Palma.
El Consell de Mallorca inclourà, per primer pic, als seus pressuposts una partida destinada a promoció turística, encara que aquesta competència pertany al Govern balear. Així s'ha plantejat en l'esborrany de pressuposts que està elaborant el departament d'Hisenda, dirigit per Miquel Àngel Flaquer. En principi, la institució insular podria dedicar a aquest tipus d'actuacions més de mig milió d'euros.
Si bé el Consell de Mallorca havia realitzat fins ara tasques de promoció turística -sempre en coordinació amb el Govern-, abans no hi havia reservat mai cap partida específica ni sota aquest epígraf determinat als seus comptes públics.
En el pressupost del 2004 el Consell va reservar per al departament de Turisme -que controla el conseller de Presidència Francesc Buils- una quantitat de 320.000 euros, sense comptar-hi les despeses de personal. S'inloïen en aquesta dotació els costs de manteniment d'oficines d'informació, la posada en marxa d'oficines mòbils, l'elaboració de fullets informatius o les actuacions en promoció, entre altres. A més, el Govern va aportar 350.000 euros per a actes de promoció conjunta.
Per a l'any vinent, la partida destinada a turisme en els pressuposts fregarà els 900.000 euros. D'aquests, més de mig milió es podria destinar a promoció, sense comptar-hi l'aportació que farà l'Executiu balear per a intervencions conjuntes.
Aquest desembre la institució presidida per Maria Antònia Munar participarà sense el Govern, també per primer cop, en un esdeveniment de promoció turística a l'estranger. El Consell s'estrenarà a Canes (França) on, entre els dies 6 i 9, s'organitza la Fira Internacional de Turisme de Luxe, una de les més importants d'aquest sector.
La incursió de l'organisme insular en aquest camp no serà un fet aïllat. El departament de Buils té previst posar en marxa un pla pilot amb el qual destinarà 100.000 euros a la promoció de Mallorca a l'estranger. Aquesta primera actuació, prevista per al desembre, en costarà 40.000, que la institució s'haurà de repartir amb els seus col·laboradors en aquest esdeveniment, la cadena hotelera Reis de Mallorca, que ofereix diversos allotjaments d'alt nivell a l'Illa.
L'objectiu del Consell a l'hora de participar en aquesta trobada internacional és arribar a segments del mercat de més qualitat, que aportin a Mallorca un valor afegit i que no arribin cercant només sol i platja. Per això, a Canes s'oferirà un dels productes estrella del Consell, la seva agenda cultural, a fi d'atreure un turisme cultural, que beneficia l'oferta complementària.En cap cas el Consell no vol entrar en competència amb la promoció que porta a terme el Govern, sinó arribar a mercats molt determinats que queden per cobrir i que, prèviament, l'Executiu autonòmic hauria desestimat. A més del turisme de luxe, un altre dels sectors que es volen promocionar és el del turisme relacionat amb el món del cavall.
Amb tal fi, la institució insular també es proposa promocionar aquest tipus de producte en la pròxima edició del Gran Premi Europeu, que s'organitzarà a Vimcennes (França) el proper mes de gener.