TW
0

Els responsables de la televisió autonòmica de les Illes Balears (IB3) preveuen ingressar, durant el primer any d'emissió, entorn dels 3 milions d'euros a través de la publicitat que insertin les empreses privades. Així ho manifestà ahir la directora de l'ens, Maria Umbert, qui confia què «el mercat potencial que tenim a les Illes, entre habitants residents i població flotant, atregui els anunciants».

L'equip d'Umbert ja ha contactat amb empreses susceptibles de promocionar els seus productes al canal que impulsa el Govern balear. Precisament ahir es va fer públic el concurs per adjudicar el servei d'intermediació en la venda de publicitat d'IB3 televisió i IB3 ràdio.

D'altra banda, el director comercial d'IB3, Javier Coromines, està treballant en el que serà l'estratègia de promoció de l'autonòmica, tot i que de moment no estan establerts els criteris ni el pressupost que tindrà la futura campanya.

Nomenaments
Maria Umbert també va informar ahir dels recents nomenaments relacionats amb la futura televisió. José María Castro és el nou director d'informatius i esports. Periodista i politòleg, Castro ha estat redactor de Lavanguardia, subdirector a Onda Cero i, darrerament, director dels informatius regionals d'Antena 3. A les seves ordres treballaran Pilar Moyà, com a subdirectora d'informatius i Joan Frontera s'ocuparà de la secció d'esports al capdavant d'una altra subdirecció. Moyà prové de Canal 9 i Frontera ha desenvolupat fins ara les tasques de cap de comunicació del Reial Mallorca. L'expresentadora d'M7 Àngela Seguí serà la directora de relacions institucionals i el responsable de comunicació de l'exministra Ana Pastor, José M. Martínez, serà contractat com assessor de la directora general i la seva funció serà posar en marxa la delegació d'IB3 a Madrid. Aquesta delegació estarà situada a les dependències de l'entitat que engloba les distintes televisions autonòmiques de l'Estat, la FORTA. Amb aquestes designacions només resta per decidir el nom del director d'antena. Metrestant Umbert continua fent gestions per incorporar al canal un «crac mediàtic».