TW
0

El nou Hospital Militar comptarà amb 47 places per a malalts d'alzheimer i 68 més per a persones assistides i començarà a oferir els primers serveis a principis de 2006. L'edifici que té accés pel carrer dels Oms es dedicarà als malalts d'alzehimer i tendrà 20 places de centre de dia i 27 residencials; mentre que l'immoble amb entrada pel carrer de Sant Miquel es convertirà en un centre sociosanitari per a persones assistides i comptarà amb 68 places residencials. Per fer possible la reforma, el Govern balear preveu invertir tres milions en el primer edifici i cinc més en el segon.

Aprofitant la celebració del Dia Internacional de l'Alzehimer, la vicepresidenta del Govern, Rosa Estaràs, presentà ahir els avantprojectes de reforma dels dos edificis comprats al Ministeri de Defensa per 7'2 milions d'euros. A l'acte va estar acompanyada pels consellers de Presidència; Salut; Economia; i Educació, a més del president de S'Institut, Antoni Serra; la regidora de Serveis Socials de Palma, Margalida Ferrando; representants de l'Exèrcit, dels sindicats i d'associacions de familiars de malalts.

El centre per a malalts d'alzheimer, ubicat a la cantonada entre els carrers Oms i Sant Miquel, comptarà amb 2.600 metres quadrats de superfície, distribuïts en tres pisos, planta baixa i entresol. A més de serveis mèdics, de teràpia, menjadors i sales de convivència, tendrà 19 habitacions individuals i quatre de dobles. L'edifici de Sant Miquel es convertirà en un centre sociosanitari per a persones dependents, ocuparà 4.212 metres quadrats en sis plantes, soterrani i àtic. Comptarà amb un saló d'actes, menjador, sala de fisioteràpia, zona de convivència i 32 habitacions dobles i quatre d'individuals.

El Govern, que haurà de reservar el 15% de places per a pensionistes de l'Institut Social de les Forces Armades, vol tenir tots els serveis funcionant l'any 2007; tot i que un any abans ja podria estar operatiu el centre de dia i durant el 2006 podrien entrar els primers pacients del centre sociosanitari.