TW
0

La sobrassada de Mallorca serà presentada el proper mes d'octubre a Madrid com un dels productes cinc estrelles de les Illes Balears. La iniciativa, organitzada pel CDEIB (Consorci pel Desenvolupament Econòmic de les Illes Balears), ubicat en el centre Bit d'Inca, ja va tenir la seva primera experiència quan es varen presentar els cellers de les Balears. Ara és el torn de la sobrassada, un producte que pretén ocupar el lloc que es mereix a la cuina mediterrània.

Segons Antònia Ordines, gerent del CDEIB, les actuacions que es duran a terme a Madrid es basen en tres objectius. El primer és mostrar el producte a uns sectors que donin resposta al perfil adequat per a la difusió del producte. Premsa especialitzada, cuiners interessats en noves creacions per a la cuina mediterrània i botigues i distribuïdors de productes gurmets seran els receptors de tota la informació sobre aquest producte balear.

El segon objectiu és poder demostrar als participants de la presentació les possibilitats de la sobrassada dins la cuina mediterrània. Serà el cuiner Tomeu Pinya, autor de les receptes editades en el llibre Sobrassada de Mallorca, sabor i color, l'encarregat de demostrar els múltiples usos d'aquest producte per a una cuina de qualitat.

I en tercer lloc, una exposició fotogràfica pretendrà elevar el producte a la categoria d'art.

De la mà dels fotògrafs Vicenç Negre, Bàrbara Vidal i Xisco Ximenez, la sobrassada serà la protagonista d'una exposició d'art. La seva primera presentació serà en el Centre Bit d'Inca, més tard viatjarà a Madrid per la a presentació del producte i després es convertirà en una exposició itinerant. Amb motiu d'aquesta mostra s'ha presentat un catàleg en una edició de luxe que servirà per a la promoció exterior del producte.

Antònia Ordinas comenta la importància d'unir les col·laboracions de les conselleries de Comerç i Indústria amb la d'Agricultura i els organismes de Semilla S.A. i el CDEIB, a fi de poder realitzar la promoció d'aquests productes cinc estrelles.

Les promocions tenen, a més, un doble objectiu: la divulgació exterior dels productes i també de les Illes Balears com a destinació turística de qualitat, on la gastronomia pot ocupar un paper important.