Naviera Universal Española, companyia que pertany a la multinacional angloasiàtica The Hong Kong Parkview, reclama una indemnització de vint milions d'euros a les drassanes SBM Babckok, de Southampton, per les diferents avaries que motivaren el tancament de la línia regular que va obrir entre els ports de Barcelona i de Ciutadella, a Menorca.
El director comercial de la naviliera, Cristophe Ceard, va explicar que la quantitat reclamada correspon al cost de l'embarcació defectuosa, el catamarà Turbocat Universal Mk1, cost al qual s'han d'afegir les pèrdues ocasionades per la suspensió d'aquest servei marítim.
Una vegada que ha fracassat la via de l'arbitratge, la Justícia britànica ha fixat una data per al judici, que serà aquest octubre a Londres.
El responsable de la companyia espera que, tot just unes setmanes després, ja es conegui la sentència.
Des que es va veure obligada a tancar i va perdre la concessió de Marina Mercant, Turbocat ha deixat d'operar a Espanya, però encara no ha tancat la societat Naviera Universal Española, que va iniciar les operacions marítimes regulars entre els ports de Ciutadella i de Barcelona.
El grup multinacional angloasiàtic The Hong Kong Parkview, que també inclou la firma de cotxes Hyundai, va invertir 15 milions d'euros en el catamarà Turbocat esmentat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.